• Politik Terkini

    Monday, March 21, 2016

    Sekolah Di Kedah Perlis Ditutup Tetapi Guru Perlu Hadir Ke Sekolah ?


    Naik heran aku dengan tindakan pihak kementerian pendidikan ni. Sekolah seluruh kedah perlis ditutup tapi guru2 perlu hadir ke sekolah. Guru2 ni takde anak yang bersekolah, guru2 ni memang anak dia semua boleh jaga diri elok2 kat rumah. Sepatutnya kementerian fikirkan sekali budak2 tu duk rumah tanpa pengawasan ibubapa yang menjadi guru2 yang perlu hadir ke sekolah. And then guru2 pun buat tadika sementara kat sekolah dengan alasan tiada siapa nak jaga anak kat rumah. Nak bagi cuti, better bagi cuti kat semua terus! Keluarkan status QUO untuk negeri kedah dan perlis.
    Semua sekolah di Kedah dan Perlis diarah tutup selama dua hari bermula esok.
    Menteri Pendidikan Datuk Seri Mahdzir Khalid berkata, keputusan itu dibuat selepas mendapat nasihat daripada Kementerian Sains, Teknologi dan Inovasi, Kementerian Sumber Asli dan Alam Sekitar; Kementerian Kesihatan serta mengambil kira peningkatan suhu di dua negeri berkenaan yang kini mencecah 39 darjah celsius.
    "Arahan ini bagaimanapun tertakluk kepada proses pengajaran dan pembelajaran saja. Guru perlu datang ke sekolah seperti biasa," katanya. (Hmetro)

    4 comments:

    1. kerajaan umno. Biasala.. admin ko taknak ulas ker isu KJ dgn 100juta

      ReplyDelete
      Replies
      1. This comment has been removed by a blog administrator.

        Delete
    2. Kerajaan kalau tak buat keputusan separuh masak bukan kerajaan umno/bnlah namanya. Memang benarlah sesungguhnya cara Allah nak menghina sesuatu kaum adalah dengan mendekatkan mereka kepada umno.

      ReplyDelete