• Politik Terkini

    Sunday, June 19, 2016

    Angan-Angan Bangkai Pemimpin Pembangkang


    Betul ker wujud satu pakatan untuk memperjuangkan rakyat. Akhir sekali mereka berpecah dan bila mendapat mandat, adakah mereka mampu bersatu dalam membuat sesuatu konklusi. DAP minta pembangkang bersatu, AMANAH sedia menerima kerjasama PAS dalam pakatan harapan. PKR hanya menjadi tukang tonton. Tanpa Anwar Ibrahim, sengat sokongan PKR tidak memberi kesan yang kuat.

    Aku rasa dah banyak cadangan supaya pakatan pembangkang disatukan dalam satu simbol. Gunakan simbol dan dilantik satu presiden yang boleh membuat keputusan. Persoalannya, adakah mereka berani menetapkan Presiden mestilah dari mereka yang berlatarbelakang ISLAM. Ataupun hanya memperjuangkan bangsa yang tidak pernah selesai. Pemikir islam sendiri aku tengok buntu dalam menyatukan perpecahan umat islam yang akhirnya merugikan umat islam sendiri.

    GST, 1MDB, Rasuah Pemimpin islam malaysia. Itu semua dianggap perkara remeh oleh rakyat malaysia. Tiada tekanan, tiada bantahan.. Yang ada cuma sorakan sokongan mengharapkan beras sekampit, susu 2 tin dan duit poket untuk diisi pada hari semasa.

    Deklarasi Mahathir, siapa mahathir. Siapa yang membuat pelbagai perundangan sehingga pemimpin yang melakukan kesalahan sukar untuk dijatuhkan. Kalau bukan sebab mahathir legasi yang mencipta segala block yang perlu dirempuh untuk menjatuhkan pemimpin korups. Apabila berlaku penyelewangan gila, mahathir menjadi lelaki tua cuba meraih sokongan simpati daripada mereka yang dulunya dikeji, dicaci. So how, korang pikir rakyat ni bodoh untuk mengikut segala telunjuk pemimpin pembangkang.

    More better bubarkan parti pembangkang dan biarkan legasi Tipu Rasuah Oh Sedapnya berleluasa.

    5 comments:

    1. BOS dah ke dalam. Yang tinggal cuma konco-konco yang tak bleh harap.

      KAH KAH KAH
      KAH KAH KAH KAH KAH

      ReplyDelete
    2. 3 kepimpinan pembangkang diketuai orang islam. Terpaksa mengalah dengan DAP sbb nak menjaga tak tau apa2...

      ReplyDelete
    3. Sebelum PRK, sembang kencang, PAS yakin menang, PAN yakin menang, bila dah kalah baru nak bergabung.

      ReplyDelete
    4. Melayu Melayu kan semua sejak asal hidup Pau Pau Pau

      Bila nak lawan Nafsu Pau Pau Pau susah sampai ulamak jaja agama nak buat duit dunya

      Nasib baik ada Cina DAP moga moga Melayu Melayu dapat ubah Hidup Tanpa Rasuah

      ReplyDelete
      Replies
      1. melayu ubah tanpa rasuah? hahahahahaha

        Delete