Kenapa Drone Tidak Dibenarkan Semasa Perhimpunan #Bersih5


Sekarang ni makin ramai orang bermain drone untuk suka2 pun ada, untuk mengintip pun ada, untuk mengendap masuk area yang prohibited pun ada. Untuk skodeng minah salleh duk berjemur pun ada. Ada drone yang micro, mini, besar gila dan pelbagi jenis lagi boleh didapati dalam talian. Janji duit dalam paypal penuh. Boleh beli secara atas talian. Drone yang jual kat kedai kebanyakkan yang biasa, bunyi bising. Mana bleh buat untuk intipan.

Now merujuk pada laporan bernama,
Pemilik dron kini diingatkan bahawa penggunaannya dilarang sama sekali ketika berlakunya perhimpunan besar-besaran. Amaran ini diberikan oleh Ketua Polis Negara, Tan Sri Khalid Abu Bakar semalam. Menurut beliau hanya dron milik Polis Diraja Malaysia dibenarkan beroperasi di ruang udara ketika berlakunya perhimpunan. Pihak media juga dilarang menggunakan dron untuk melakukan liputan. Beliau dipetik berkata halangan ini diberikan adalah atas sebab keselamatan. Jadi kepada pemilik dron, simpan pesawat anda di rumah apabila menghadiri perhimpunan massa di masa hadapan.
Anda pelik ker tak. Itulah malaysia. Kalau ada drone nantikan mudah pulak mereka nak intip pergerakan polis kan. Takpun kot ada media tersalah intip polis yang ........... ko pikir la sendiri. Episod bersih sebelum ni dah berlambak kat youtube.

Post a Comment

3 Comments

  1. Perlembagaan Malaysia larang tak? Akta perhimpunan larang tak?

    ReplyDelete
  2. Larang keras tu kikikiki

    ReplyDelete
  3. view dari atas nampak riban2.. kalo dari bwh surat khabar tulis 100 org shj.

    ReplyDelete