• Politik Terkini

    Wednesday, June 14, 2017

    RUU355 - Orang PAS Kata vs Orang Amanah Kata

    Orang Amanah kata "Percayalah, Isu RUU 355 ni UMNO guna nak pecahkan pembangkang sahaja.."
    .
    Orang PAS kata "Siapa kita nak baca hati budi UMNO, mana tahu mereka benar-benar mahu martabatkan Syariah.."
    .
    Orang Amanah kata "Jangan percaya, nanti kena tipu. Mustahil perompak negara macam UMNO nak martabatkan Syariah Islam.."
    .
    Orang PAS kata "Yang penting kita usaha, kalau UMNO tipu dia bukan tipu PAS, dia tipu Allah. Sekurang-kurangnya kita ada jawapan dekat akhirat kelak yang kita dah usaha tegakkan syariat.."
    .
    Orang Amanah kata "Masalahnya kalau PAS kena tipu dan pembangkang berpecah, kesannya UMNO akan terus berkuasa. Nabi dah pesan jangan dipatuk ular dilubang yang sama, Saidina Ali pun ada pesan, kebenaran yang tidak terancang akan dikalahkan oleh kebatilan yang terancang.."
    .
    Orang PAS kata "Kita ikut je Ulama', diorang lebih tahu selok-belok politik. Takkanlah diorang kena tipu dengan UMNO, Ulama' bukan bodoh.."
    .
    Orang Amanah kata "Sorry to say, tapi memang bodoh pun. Angkara RUU 355 habis pembangkang berantakan, kafir-mengkafir, label-melabel, ada peluang bentang dua kali tangguh, akhirnya serah pada kerajaan juga. Dari awal kami cadang usul ini biar kerajaan yang bawa, kamu tuduh kami munafiq, kuda DAP, PANDAP..Sekarang mana RUU 355 kamu?.."
    .
    Orang PAS "Err..Kita tunggu kerajaan bawa, tapi nak tengok draf dulu.."
    .
    Orang Amanah "Woi mangkuk, Najib Razak dah umum kerajaan tak akan bawa RUU 355. Apa lagi kau nak gebang?"
    .
    Orang PAS yang masih ada sedikit kewarasan silalah sedar, jangan bazirkan undi anda dalam PRU14 akan datang yang sekadar nak jadi penasihat 👎👎😡.
    .
    Pilihlah Pakatan Harapan lagi, InsyaAllah Bersama².

    No comments:

    Post a Comment