Apehal Arab Tawar Abu Dis Sebagai Ganti Baitulmaqdis Untuk Palestin ?

Apa dah jaid dengan arab saudi. Sepatutnya mereka bersatu mempertahankan hak rakyat palestin dan kekal dengan pengiktirafan baitulmaqdis sebagai kota palestin. Arab memberi tempoh 2 bulan untuk Abbas memikirkan cadangan penyelesaian. Penyelesaian untuk meletakkan baitulmaqdis sebagai "kota israel" yang sah.

Abu Dis adalah pinggiran kota Jeruselem dan dikatakan mempunyai 2 pentadbiran antara israel dan palestin. Disitu tiada pertikaian dan perbalahan berebut tempat. Rakyat palestin harini mempertahankan Al-Aqsa yang berada didalam baitulmaqdis. So what bertahun berjuang mempertahankan tanah air. Kena bom, kena serangan berangkai. Tahun ni, trump umum baitulmaqdis sebagai "kota israel". Pak arab terus dicucuk hidung dengan tawarkan tempat baru untuk "kota palestin".

Sumber : MiddleEastMonitor


Post a Comment

3 Comments

  1. Kebodohan menteri pertahanan malaysia yg konon mahu menghantar tentera , sedang kan arab saudi celaka sedia mengikut kehendak Teram dan israel. Kuyup orang kampung kena gebang oleh H2O, kononnya sedia berkorban demi agama. Pooodah!.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dia kata siap siaga menerima arahan panglima tertinggi YDP sekiranya situasi memerlukan bantuan ATM. Bkn nk pergi berperang. Hadoiiii

      Delete
  2. Mana pergi nya para ulamak Saudi Arabia yang seolah olah tidak tahu akan peranan Masjid Aqsa. Ada kah kerana terikut ikut denag para ulamak nya maka para ulakam di Malaysia pun berkaedaan serupa dengan mendiamkan segala kemungkaran yang bermaharaja gili di Negara ini, malah ada yang merestui nya.

    ReplyDelete