Tolong Jangan Terpedaya Dengan "Hellogold"


Hellogold yang dikatakan berpengkalan di singapore dimana gold vault mereka terletak di singapore. Hellogold dikatakan establish pada tahun 2015 dan mendapat shariah compliant pertama dalam urusan jualbeli gold melalui smartphone.

Penyimpanan gold dalam Hellogold  akan dikenakan charge tahunan sebanyak 2% dan charging tersebut dikira setiap hari mengikut jumlah Gold yang disimpan. Hellogold  juga menawarkan fizikal gold untuk dikeluarkan dan dikatakan perlu diambil di vault singapore.

Selain daripada Hellogold , di malaysia terdapat beberapa bank yang menawarkan jual beli gold secara atas talian melalui akaun bank, seperti kuwait finance, maybank, uob bank dan cimb. Untuk pengeluaran fizikal gold pula hanya UOB, CIMB dan Kuwait Finance menawarkan perkhidmatan tersebut. Maybank hanya menyediakan Gold Passbook untuk simpanan jual beli atas talian sahaja. Simpanan gold di bank dikatakan tidak mempunyai sekiranya jumlah simpanan hanya sedikit.



Apa yang menarik tentang Hellogold ?

Terdapat 2 kelebihan Hellogold berbanding dengan gold akaun yang iaitu :

  1. Hellogold menawarkan pembelian serendah 0.01gram mengikut harga semasa dan free transaction fees jika pembelian dibuat menggunakan boost wallet.
  2. Hellogold menawarkan SmartSaver account dimana jika anda aktifkan smartsaver, sistem tersebut akan membeli gold pada harga terendah harian mengikut jumlah pelaburan yang anda mahukan. Contoh : 
    • Anda mahu melabur sebanyak RM100 sebulan selama setahun. 
    • Anda hanya memasukkan RM100 setiap bulan kedalam akaun dan sistem smartsaver akan secara automatik membahagikan RM100 kepada jumlah hari setiap bulan. 
    • Gold juga akan dibeli secara automatik secara harian merujuk kepada harga terendah pada hari tersebut. 
  3. Hellogold turut memberi kemudahan transfer gold to gold account dikalangan Hellogold 

Sekiranya anda berminat mahu memulakan jualan jual beli bersama Hellogold , download secara percuma di App Store dan Google Play sekarang. 

Dapatkan Rebate RM5 dengan memasukkan REFERREL CODE : WANM6ZIB











Post a Comment

2 Comments

  1. apa yang jangan terpedaya nye? siot

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku dah semangat baca sbb takut... Ehh ni siap bagi referral code lagi... Ni boleh caye ke tak ni😂😂

      Delete