BAN Sekolah ~ Pementoran Versi Paksaan Umno

Dayyum, pagi-pagi yang hening dah berpolitik. Idea tengah kosong nak buat speakout2. Gen Y katakan, pagi-pagi bukak facebook, tengok saper yang membabi buta tengah malam semalam. Tup tup ada surat paksaan untuk hadir mesyuarat yang dikatakan bersangkut paut dgn umnuu.

Sejak azali lagi, aku rasa ni bukan kali pertama umnu buat macam ni. Banyak kali dah. Dengan menggunakan nama sebagai pendorong semangat kerja untuk kerajaan. Apa pun yang terlibat tu, follow jer la. Undi kan rahsia. Aku nak hentam umno ker, aku nak hentam PR ker. tu tak menentukan aku penyokong mereka. Siapa betul kita follow, siapa bangang abadi, kita jatuhkan. For what stupid reason nak bagi bodoh piang jadi ketua lama-lama. Kita sendiri bukan bodoh untuk diketuai.

Hang baca, hang nilai sendiri. Jangan jadi buta tuli sebab $$$.

Info : FB, FB
BAN Sekolah ~ Pementoran Versi Paksaan Umno BAN Sekolah ~ Pementoran Versi Paksaan Umno Reviewed by BANkami Blog on February 20, 2013 Rating: 5

5 comments:

  1. Kalau kat Universiti mereka paksa student suh g BTN pekejadah!

    ReplyDelete
    Replies
    1. itu perkara biasa. aku sdiri pnh jadi mangsa.

      Delete
    2. ada lagi, progrm tahik ms study. minggu mesra siswa yg lebih kepada menghasut untuk syg umno. mcm taik aku dgr. nak syg pekebenda, umno duk rasuah. pui!!

      Delete
  2. Bagi la change dia nak meroyan sebelum bertukar kuasa baru.

    ReplyDelete

Powered by Blogger.