BAN Politik ~ Adakah Ini Tidak Menyalahi Perintah Am Penjawat Awam.

Aku tak tau samada ni sahih atau ke tak. Ko nak tahu kesahihan, ko msg tanya king jason kat facebook dia. aku cuma tunjuk apa yang dinyatakan oleh king jason. Kenapa aku tunjuk yang BN, dan kenapa aku tak tunjuk yang BN.

Semua org tau, BN suka mempergunakan sekolah untuk kempen mereka. Ceramah sikit kat sekolah mesti ada kempen BN. Dah memang sinonim sejak aku buta bodoh undang-undang masa kecik dulu, hinggalah sekarang.

Perlukah BN menyalahguna kuasa sehingga sedemikian demi menyatakan mereka adalah kerajaan terbaik. Sedangkan rakyat semakin bertambah menolak struktur pentadbiran lapuk geng umporno.

Paling membosankan adalah lagu tentang pemberian BR1M, pemberian pelbagai inisiatif dari BN. Setiap kerajaan yang menjadi leader dalam malaysia memang wajib buat kerja tu semua. Apa yang rakyat wajib dapat, kerajaan wajib beri dapat membuat video ihsan belas kasihan.

Paling aku rasa BN ketandusan idea adalah dengan membuat siaran langsung pasal Tun Mahathir semalam. Jelas terpampang pemimpin umno yang ada sekarang haprak, tidak dapat berhujah sebaik Tun dan terpaksa meminta Tun untuk membantu.

Jika benar BN berkaliber, aku cabar BN mengubah cara promosi dengan mengadakan debat terbuka dengan semua lawan mereka. Terutama sekali Najib dan Anwar.

BAN Politik ~ Adakah Ini Tidak Menyalahi Perintah Am Penjawat Awam. BAN Politik ~ Adakah Ini Tidak Menyalahi Perintah Am Penjawat Awam. Reviewed by BANkami Blog on April 12, 2013 Rating: 5

4 comments:

  1. aku setuju dgn apa ko ckp. mmg sejak dr dulu lagi, BN menggunakan sekolah sbg tempt kempen mereka. tempat umno bermesyuarat. walaupun masa tu parlimen dah bubar.

    Wajib TUKAR UMNO kpd PAS

    ReplyDelete
  2. T tu sbb dia suh cikgu ckp, BN akan tewas.

    ReplyDelete
  3. umngok boleh tinggl angan2 jela nk rampas kelantan. 1 malaysia kena ribut.

    ReplyDelete
  4. kita nantikan apa keputusan pilihan raya nanti. harapnya yang bakal memerintah nanti adalah pemimpin yang takut pada Allah :)

    ReplyDelete

Powered by Blogger.