BAN Alvivi - FB Di Tutup, Alvin Dan Vivian Meroyan Di Twitter Dengan Mengugut!

Mana segala akta yang digunakan dalam menangkap mereka yang membuat kenyataan bagai. Aku rasa ni bukan kali pertama islam dihina dalam media sosial oleh rakyat malaysia sendiri. Tambah lagi pelbagai perkara turut dipersoalkan perkara berkenaan hukum islam, perundangan islam. Sedangkan telah termaktub islam adalah agama rasmi malaysia.

Dalam isu ni, PR dan BN harus memainkan peranan penting demi menjaga kesucian agama islam dan mengambil tindakan yang setimpal terhadap alvin dan vivian. Terbaru mereka mengatakan akan tampil semula dengan lebih kuat.


Info Asal : Twitter

Post a Comment

7 Comments

  1. celaka cinabeng 2 ekor ni.

    ReplyDelete
  2. Seorang wanita yang dikenali sebagai Amanda Fong, 19, mengambil keputusan menyiarkan rakaman CCTV yang menunjukkan bagaimana dia cedera setelah dibelasah suaminya di dalam akaun Facebooknya sendiri baru-baru ini.

    Amanda yang mendakwa mengandung dua bulan itu berkata, dia mengambil pendekatan tersebut demi mempertahankan haknya.

    ” Saya mahu berkongsi pengalaman dengan anda di luar sana bagaimana suami saya mendera saya dengan begitu teruk sekali. ” Saya sudah letih hendak melalui kehidupan yang teruk sebegini, saya telah dituduh, dimalukan mental dan fizikal. ” Apa reaksi anda sekiranya anda berada di tempat saya dan ianya berlaku kepada ahli keluarga anda sendiri?,” kata Amanda. Malah dalam akaun FBnya itu, Amanda turut memuat naik foto-foto kecederaan yang dialaminya.

    SEMENTARA itu, pihak polis telah pun berhubung dengan keluarga mangsa dan menasihatkan mangsa segera membuat laporan polis. Memetik laman Facebook PDRM, laporan polis daripada mangsa adalah perlu untuk mendapatkan Interim Protection Order (IPO) bagi melindungi mangsa dan memastikan siasatan dapat dijalankan segera. ” Pihak polis mengucapkan terima kasih di atas kerjasama dan keprihatinan semua ke atas kes ini,” kata laman berkenaan.

    ReplyDelete
  3. KUALA LUMPUR - Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia (SKMM) akan memanggil pasangan yang mempersendakan Ramadan dengan memuat naik gambar makanan yang menyentuh sensitiviti umat Islam di negara ini di laman facebook mereka.

    Timbalan Menteri Komunikasi dan Multimedia Datuk Jailani Johari berkata Tan Jye Yee, 25, dan Vivian Lee, 24, akan dipanggil memberi keterangan berhubung kes itu yang mendapat bantahan banyak pihak.

    "SKMM akan memanggil mereka bagi membantu siasatan kes itu dalam masa terdekat, buat masa ini kita serah pada SKMM untuk jalankan siasatan," katanya hari ini.

    Pasangan itu yang juga bekas penuntut National University of Singapore mempersendakan Ramadan dengan memuat naik gambar sedang menikmati hidangan dengan kapsyen 'Selamat Berbuka Puasa dengan bak kut teh...wangi enak dan menyelerakan' berserta logo halal.

    Hari ini, satu lagi akaun facebook telah memuat naik status yang mempersenda Ramadan dengan menampilkan iklan berbuka puasa dengan babi panggang yang turut diletakkan logo halal.

    Mengulas mengenainya, Jailani berkata perkara itu telah dibawa kepada SKMM yang mengesahkan akaun itu diwujudkan oleh pengguna dari luar negara.

    "SKMM akan membuat laporan kepada pengurusan facebook dan meminta mereka menyekat atau memadam akaun berkenaan," katanya.

    Dalam pada itu, Jailani menasihatkan pengguna facebook terutama umat Islam supaya membuat laporan terus kepada pentadbiran laman sosial itu atau SKMM jika mendapati ada perbuatan menghina kesucian Islam dalam laman sosial itu.

    Pengguna facebook juga dinasihat supaya tidak berkongsi atau menyebarkan status berkenaan bagi mengelak berlakunya suasana tidak selesa dalam kalangan masyarakat pelbagai kaum di negara ini. - Bernama

    ReplyDelete
  4. aku tunggu org cina sembam muka cinabeng nih...
    depa ingat depa tuh wakil semua org cina kot....
    suka sgt masa bermain dgn kesesatan depa tuh, huh..
    smpai keharmonian agama pon nk dipersenda...

    ReplyDelete
  5. lahanat 2 ekor ni, klu lalu dpn keta time aku tgh driving, kompom aku x fikir 2 kali trus langgar kaw2 punya..huh..mmg tebakar sgt da nih

    ReplyDelete
    Replies
    1. jangan....niat x menghalalkan cara.kalau kau langgar, kau pun sama je macam dia...guna akal k..

      Delete