BAN Politik - Gerakan Tentang Hudud, Apa Kata Perkasa Dan Umno.

Mana suara bam nordin dengan suara bam berahim.. Ini lu orang punya ekor mahu gertak itu hukum hudud.. Mau siman itu kilantan wooo... umno kilantan tarak kicut kaaaa... MCA kelantan diam jer... Gerakan Penang yang kecoh beruk.. Kelantan nak buat hudud, komen dalam FB ibarat malaysia nak buat hudud... Hadoiiii, ko tak buat taik, tak buat jahat.. Apehal mahu takut itu hukum hudud..


Pemuda Gerakan mengancam mengambil tindakan undang-undang jika PAS meneruskan rancangan melaksanakan hudud di Kelantan melalui rang undang-undang persendirian di Parlimen.

Perkara itu dinyatakan dalam notis tindakan undang-undang yang diserahkan ketua Pemudanya Tan Keng Liang kepada pejabat agung PAS di ibu negara hari ini.

"Dengan ini kami memberi notis kepada PAS kami akan mengambil tindakan undang-undang di mahkamah untuk menegakkan perlembagaan persekutuan negara kita sekiranya PAS melaksanakan hukum hudud di Kelantan," notis itu.

Rombongan Gerakan bersama 12 pemimpin pergerakan itu disambut mesra Penolong Setiausaha Dewan Pemuda PAS Yusafiza Yaakob.

PAS malah membenarkan Pemuda Gerakan menggunakan ruang sidang media parti itu bagi menyatakan pandangan mereka berhubung undang-undang Islam itu. (Malaysiakini)
BAN Politik - Gerakan Tentang Hudud, Apa Kata Perkasa Dan Umno. BAN Politik - Gerakan Tentang Hudud, Apa Kata Perkasa Dan Umno. Reviewed by BANkami Blog on April 24, 2014 Rating: 5

5 comments:

  1. macam gampang muka apek ni.

    ReplyDelete
  2. bising la apek ni.. cina penang pun tarak suka sama lu pekkkk

    ReplyDelete
  3. Susah kalau nak bincang dengan orang makan babi ni. Dulu kan Ustaz Haron Din dah bagi statement hukum hudud dikenakan pada Orang Beragama Islam. Manakala orang macam apek ni dikecualikan!

    ReplyDelete
  4. etar: Kerajaan Pusat tidak boleh dianggap sebagai kufur semata-mata kerana belum melaksanakan hudud.

    Penceramah dan pendakwah "bebas", Muhammad Kazim Elias, menjelaskan hanya golongan yang menolak dan menentang hudud sahaja layak dihukum sebagai kufur.
    “Ia berbeza sama sekali dengan pendirian disuarakan Perdana Menteri, yang menyatakan kerajaan tidak menolak, namun belum mampu melaksanakannya atas kekangan tertentu.

    “Saya setuju kenyataan Perdana Menteri bahawa ada beza antara menolak dan belum melaksanakannya. Bagi saya secara peribadi ada banyak perkara yang perlu diteliti mengenai soal hudud sebelum ia boleh dilaksanakan,” katanya.

    Beliau yang lebih mesra dengan panggilan Ustaz Kazim, mengulas kenyataan Datuk Seri Najib Razak bahawa Kerajaan Pusat tidak pernah menolak hudud sebagai hukum ditetapkan Allah, namun mengakui banyak kekangan dan keutamaan perlu diselesaikan dan diperhalusi sebelum ia dapat dilaksanakan

    ReplyDelete
    Replies
    1. oh yeke... sekarang ni nak buat kat kelantan.. apehal nak babitkan malaysia.. yang timbulkan isu ni juga mahkamah syariah kelantan.. badan perhubungan umno kelantan pun setuju..

      Delete

Powered by Blogger.