BAN Politik - Kerajaan Habiskan RM 300K Untuk Puteri Sunda.

Ni berita lama dulu. Tahun 2007 berita ni.. Dua wanita ni dah kena tahan sekali kat brunei.. tapi ditahan and tak dibenarkan masuk brunei.. So, apa lagi.. Malaysia destinasi percutian menarik warga asing la dijadikan tempat... Selama 7 tahun 2 orang ni duduk kat malaysia dengan kos ditanggung kerajaan.. Kerajaan indonesia menafikan wujudnya kepulauan sunda.. Or pentadbiran kerajaan sunda...

Orang miskin kat kampung berlambak.. Tak de pulak nak bela 75 hinggit sehari.. Habiskan duit untuk pendatang asing..


Melaka: Mereka mengejutkan dunia apabila mengaku puteri diraja Sunda ketika ditahan di Miri, Sarawak pada 2007. Bagaimanapun, dua wanita dipercayai rakyat Indonesia ini keluar masuk di empat depoh tahanan pendatang asing di negara ini sejak tujuh tahun lalu berikutan status mereka sebagai warga negara ‘hantu’.

Belum berumah tangga, Puteri Lamia Roro Wiranata, 29, dan Puteri Sathia Fathia Reza, 30,
kini menghabiskan sisa-sia usia muda mereka di Depoh Tahanan Imigresen Machap Umboo di sini, selepas Berkenu dan Semuja di Sarawak serta Lenggeng, Negeri Sembilan.
Dengan kos menguruskan seorang pendatang asing tanpa izin (PATI)
kira-kira sehari RM75 sehari, kerajaan membelanjakan lebih RM300,000 untuk kedua-dua wanita berkenaan sepanjang tujuh tahun ditahan di negara ini.
Mereka antara lapan tahanan di semua 12 depoh seluruh negara yang masih tidak pulang ke negara asal kerana gagal membuktikan status kewarganegaraan.

Info Asal : HMetro

Post a Comment

5 Comments

  1. Puteri Sunda. lepas ni mesti keluar fanpage puteri sunda

    ReplyDelete
  2. Indon mali.. pelik ape.. menteri malaysia pun ada dari indon maaa

    ReplyDelete
  3. mohon buat page "Puteri Sundal"...

    ReplyDelete
  4. rakyat sendiri tak terbela, nak bela rakyat negara lain....hurmmm

    ReplyDelete