BAN Politik - Backer, Wakil Rakyat Murahan. Patut Menang ABPBH Semalam

Sadis betul aku tengok mamak ni.. Mintak simpati sampai macam tu sekali. Dahla bikin drama mamak+cina bersama lim guan eng. Now buat peristiharan la pulak.. Benda ni dah semalam.. Aku ada share kat fb bankami.. Tapi bukak mkini.. Tengok mamak ni.. Teringat abpbh semalam. Kenapalah kutti-kutti pelakon hebat politik ni tak tersenarai.. Paling man of the man bam id...

Saper jadi pengikut mamak ni.. Aku tak tau la macam mana diaorang pikir.. Orang karut macam ni ko nak angkat jadi pemimpin. Baik amik ketua darjah 6 suh jadi leader.

Kurang 24 sebelum pengundian pagi esok, calon bebas paling banyak gimik dalam pilihan raya kecil (PRK) Bukit Gelugor Abu Backer Sidek Mohamad Zan hari ini mengisytiharkan telah 'menang'.

Beliau malah meninggalkan Bukit Gelugor malam ini bersama penyokong-penyokongnya untuk ke pusat peranginan Langkawi, Kedah.


Menurut beliau calon bebas telah menjadi mangsa kerana tiada harapan menewaskan DAP di tempat yang tidak ditandingi BN.
"Aku tarik diri dan tidak bertanding kerana kecewa dengan sistem pilihan raya negara ini," katanya di hadapan seorang lagi calon bebas Mohamed Nabi Bux Mohd Abdul Sathar di padang kampung Melayu Air Itam sebentar tadi.
Menurut Backer, sumber 'tertinggi' memberitahu beliau bahawa Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak sengaja memberi laluan mudah kepada DAP bagi membalas jasa mereka yang memberi laluan kepadanya di Pekan pada 1976.

Beliau turut mempertikaikan Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) yang didakwa bertindak sambil lewa dan tidak membuka pejabat untuknya menghantar nama ejen pengundian dan pengiraan hari ini.

"Masa Najib bertanding di Pekan selepas kematian bapanya, semua parti bagi 'walkover' sekarang ini Najib nak balas jasa Karpal yang juga pemimpin besar," kata beliau.

"Sebab BN tak bertanding mereka (SPR) tak peduli," kata beliau.

Bagaimanapun Backer tetap ceria dan membuat majlis makan malam dan solat maghrib untuk penyokong dan pengunjungnya.

"Saya tak ada esok. Semua penyokong saya akan ikut saya ke Langkawi," kata beliau. (Malaysiakini)

BAN Politik - Backer, Wakil Rakyat Murahan. Patut Menang ABPBH Semalam BAN Politik - Backer, Wakil Rakyat Murahan. Patut Menang ABPBH Semalam Reviewed by BANkami Blog on May 25, 2014 Rating: 5

2 comments:

  1. yang peliknya.. kenapa ada orang nak join kutti mcm ni. heran aku. minda rendah sangat. nak nilai pemimpin pun tak reti.

    ReplyDelete
  2. biasala.. tu sarkas najib

    ReplyDelete

Powered by Blogger.