Bahaya Sangatkah Saya Berucap ?

Setelah membuat laporan polis terhadap saya dengan fitnah bahawa saya mahu bercemarah di dalam Masjid, hari ini mereka cuba menghalang saya dari berucap di restoran.

Semasa saya bersembang santai dekat UM tadi, ada 6 orang yang membuat provokasi terancang dengan menggunakan propaganda PH lama "Mana RM2.6b".

Bahaya sangat ke, saya berucap?

Saya berselfie, PH lapor polis. Saya mahu bersolat di Masjid, PH lapor polis.

Saya berucap, mereka buat provokasi di luar.

Oleh kerana provokasi, satu pergaduhan kecil telah tercetus seketika.

Saya kesal dengan pergaduhan ini.

Perkara seperti ini tidak patut berlaku oleh mana-mana pihak dan laporan polis telah dibuat oleh pihak penganjur sesi sembang santai ini.

Bagaimanapun, saya jawab sekali lagi isu RM2.6b ini supaya rakyat faham.

Pada bulan September lalu, saya pernah mencabar Kit Siang beberapa kali untuk mengakui bahawa beliau tahu saya sudah kembalikan kebanyakkan wang yang disebut RM2.6b itu selepas 3 bulan saya menerimanya tetapi Kit Siang memilih untuk tidak menjawab.

Masa itu saya juga memuatnaik dokumen-dokumen dari bank yang menunjukkan wang yang disebut ramai sebagai RM2.6 bilion ini telah dikembalikan kepada sumber sama yang menghantarnya, yakni "return to sender".

Itu jawapannya.

Bila agaknya Kit Siang dan pemimpin-pemimpin PH akan mengaku bahawa saya tidak merompak, menyamun, mencuri dan menyimpan RM2.6b ini di dalam poket saya untuk membeli cincin dan beg tangan?

Politik berasaskan kebencian dan serangan peribadi hanya laku jika PH masih pembangkang tetapi sekarang mereka sudah menjadi kerajaan.

Pada bulan Ogos lalu, saya didakwa dengan 21 pertuduhan pengubahan wang haram mengenai dana yang disebut RM2.6b ini di bawah akta AMLATFA serta 4 pertuduhan di bawah akta SPRM yang merupakan "predicate offence" untuk 21 pertuduhan itu.

Di bawah akta AMLAFTA ini, setiap pergerakan wang samada penerimaan, pembayaran atau pindahan dikira sebagai satu tuduhan.

Saya didakwa menerima dana itu.

Saya juga didakwa 6 kali kerana telah memulangkan dana kepada penghantar (yakni return to sender) serta dua pertuduhan kerana memindah wang dari satu akaun saya kepada akaun saya yang lain.

Ini semua kertas dakwaan rasmi. Takkan palsu juga?

Penjelasan saya mengenai RM2.6b ada di link ini: https://www.facebook.com/najibrazak/posts/10155586360370952

Najib Razak

Post a Comment

0 Comments