Siapa Haziq Sebenar - Tidak Sampai 24Jam, Kenyataannya Berubah


Siapa Haziq Abd Aziz yang mengaku mengadakan hubungan intim dengan seorang menteri Keadilan di dalam video yang tersebar?

Haziq Abd Aziz merupakan seorang penggerak aktivis yang sering kali menglibatkan diri dengan gerakan - gerakan aktivis di peringkat universiti dan kelab.

Haziq pada mulanya bergerak bersama KAMI sebelum menyertai Mahasiswa Keadilan Malaysia (MKM)

Haziq yang saya kenal pada tahun 2014 merupakan seorang penuntut di dalam jurusan undang - undang di Universiti Malaya. Sepanjang kami berkawan beliau tak pernah seduce or berkelakuan pelik.

Ketika di UM beliau ada seorang awek yang study sama jurusan di Universiti yg sama.

Kami bersama sama di dalam Keadilan telah bergerak dibawah sayap Angkatan Muda Keadilan (AMK).

Sewaktu itu Haziq merupakan antara potential future leader yang boleh diketengahkan. Talented and idealist.

Pada 2014 Keadilan menjalani satu proses demokrasi internal iaitu "PEMILIHAN PARTI" di mana semua jawatan diperingkat Pusat dan Cabang dipertandingkan.

Sewaktu itu Haziq merupakan pendokong pasukan AMK yang pro Azmin Ali.

Kami dalam satu pasukan bergerak dalam misi memenangkan pasukan "AMK Baru" yang sewaktu itu diketuai oleh YB Amirudin Shari dan Timb. YB Afif Bahardin.

Saingan AMK ada 3 penjuru dari team Nik Nazmi (AMK4MSIA) dan Nazree Yunos (NADI AMK).

Selepas pemilihan selesai keputusan tidak memihak kepada AMK Baru. Mungkin kekecewaan terungkai bila mana ada sumber memberitahu Haziq mahu jawatan lantikan Exco AMK Pusat.

Jawatan ini hanya boleh dilantik oleh Ketua pasukan yang menang.

Selepas AMK diterajui oleh YB Nik Nazmi, pergerakan AMK secara keseluruhan slow dan tak functional. Movement AMK sangat lembab. Sampai mesyuarat Biropol AMK Pusat ada sampai setahun tak buat.

Berbalik kepada cerita Haziq, lantikan itu tak boleh direalisasikan sebab pasukan kami kalah ketua sahaja. Timbalan hingga ke Exco kami menang.

Haziq membawa diri ke US dalam program exchange student kalau tak silap saya selama 6 bulan agaknya.

Selepas dia balik ke Malaysia, dia habiskan study beliau untuk Law di UM. Selepas itu saya dapat maklumat beliau ingin balik ke Sarawak. Around end of year 2016 - 2017 saya dah jarang jumpa beliau. Cuma communicate kadang kadang.

Bila di kembali ke Sarawak saya dapat tahu beliau ingin sertai PBB dan ambitious untuk menjadi calon dalam Pilihanraya Negeri.




Jadi beliau berkhidmat dengan YB Nancy Shukri MP Batang Sadong. Dengan harapan beliau boleh create base di laman sendiri.

Ditakdirkan PH berjaya menawan Putrajaya. PBB yang dibawah komponen BN sudah tidak berpotensi untuk dijadikan wadah for survival politik.


Kami dikalangan Keadilan agak terkejut bila mana beliau dilantik Setiausaha Sulit Kanan oleh seorang Timb. Menteri.

Our concern kenapa perlu terima Haziq semula sebab bila bersama YB Nancy, Haziq sudah mula agresif membantai Keadilan dan seterusnya ada beberapa pimpinan yang dia attack.

Mungkin Baiah di Tanah Suci yang membuatkan Timb Menteri ada soft spot untuk terima kembali.

Selepas menjawat jawatan SUSK, semuanya berjalan seperti biasa. Cuma berita tergempar kelmarin ada video sex disebarkan melalui group WhatsApp.

Lantas saya terus contact dia untuk dapatkan kepastian. Ini conversation saya dengan beliau. Pada mulanya beliau menafikan.





Padq 3 pagi tadi saya dapat info yang Haziq upload video pengakuan bahawa beliau sendiri dalam video tu di FB. Saya pun tak sangka tidak sampai 24 jam boleh berubah kenyataan berkenaan penglibatan beliau.

Pandangan saya ini merupakan konspirasi yang di atur oleh tangan ghaib.

Mungkin juga Haziq lakukan ini atas dasar ingin membalas dendam atau tidak puas hati sehingga melupakan kita manusia ada maruah dan jati diri.

Nota : Ada beberapa perkara terpaksa dirahsiakan atas sebab menjaga aib dan pihak tertentu.

Nota tambahan : Sewaktu Haziq belajar di UM beliau ada GF. Yang study sama kos dengan beliau di Law Fact, UM. Cuma seingat saya lepas balik dari US beliau break dengan GF tu.

Tak silap tahun lepas beliau sudah bertunang. Tapi itulah bila dah tak rapat so takde info.

Cuma tak sangka beliau sanggup menggadaikan perjalanan beliau dah bina dari bawah untuk menjadi politician kepada manusia yang kini dilabel sebagai Saiful Bukhari 2.0.

Mungkin ada dapat masyukkkkk dan dijanjikan bulan bintang yang membuatkan beliau sanggup lakukan.

Apa yang menyakinkan ini adalah character assassination adalah skrip yang tak firm dalam membuat tuduhan.

1. Video sex tapi minta SPRM siasat. Sepatutnya ini bidang kuasa Polis atau ada pihak tak puas hati dengan pelantikan KP SPRM? Thats why nak push SPRM handle case ni?

Setakat ini saja. Saya yakin gambar beliau sudah mula tersebar di Socmed. Anda sendiri boleh menilai dan faham. Perlu pandang dari kerangka besar politik dan bukan semata mata video pengumuman Hari Raya maka insha Allah anda akan faham

HabibMazlan


Post a Comment

0 Comments