• Politik Terkini

    Wednesday, March 20, 2013

    BAN Kreatif ~ Lukisan Emma Maembong Yang Superb Kemelayuan

    Tak nafi +Emma maembong  memang comel dan kiut. Tapi aku tak sangka dia pandai melukis ala minyak crayon sinchan macam ni. Lukisan gadis melayu yang sangat kiut. Bila dan masa mana dia melukis, aku tak tau. Aku dapat ni pun dari +HASRUL HASSAN  yang post dalam blog dia.

    Mohon emma buat kelas untuk artis lain belajar melukis daripada duk minum kat bar dan berparti. Mohon juga ambil aku jadi pelajar tanpa dikenakan charge.


    Info Asal : HasrulHassan

    27 comments:

    1. tak sangka awek aku pandai melukis. kenapa selama ini syg tidak ckp pada B.

      ReplyDelete
      Replies
      1. syg kepala butoh pak hang! awek aku jgn suka2 hang kacau!

        Delete
      2. ha..ha..terbaikkkk...

        Delete
      3. jgn ganggu awek aku!

        Delete
      4. hah...hampa plak bile bace omen gtu...
        xpe lah,lom kawin kn??=D

        Delete
      5. ank ikn ak je semua ni

        Delete
    2. aku pon nak kalau emma cikgu seni aku..hehe

      ReplyDelete
      Replies
      1. dulu dia belajar dgn aku. ko kena mintak izin aku dulu. faham

        Delete
    3. oh sayang abiangggg!!!

      ReplyDelete
    4. kalau comel je, semua berebut. dulu aku pernah kapel dgn emma maembong. aku putuskan cinta kami. sbb aku dapat lagi cun.

      ReplyDelete
    5. kih..kih...apa la korang ni..tergelak aku baca komen2 ni...ha..ha..

      ReplyDelete
      Replies
      1. ko sbenarnya ada hati kan. aku tau dulu ko pnh tackle emma ni. tapi emma tolak mentah2.

        Delete
    6. Kepada Kekasihku,
      Yang ribuan mil jauhnya tetapi tetap hidup di hatiku

      Sayangku, bagaimana kabarmu? Sudah tiga bulan lewat saat surat terakhirmu kubalas dan Engkau belum mengirim surat lagi kepadaku.

      Sayangku, aku merasa sangat rindu kepadamu. Benar bahwa aku sekarang berada di Paris, kota yang dikenal sebagai pusat mode dunia. Kota romantis dengan Menara Eiffel yang mempesona sehingga melahirkan inspirasi film “Eiffel I’m in Love”. Akan tetapi, Sayangku, semua itu hampa rasanya tanpa dirimu di sisiku.

      Sayangku, lebih baik bagiku berjalan bersamamu menyusuri pematang di pesawahan di lereng bukit di sebelah Barat desamu daripada memandangi kota Paris dari atas Menara Eiffel. Karena di pesawahan itu, aku dapat menggennggam jemarimu dan membaui aroma lembut rambutmu. Sedangkan di Eiffel, aku hanya dapat membayangkan wajahmu yang selalu menyejukkan hatiku.

      Sayangku, terasa lebih nikmat bagiku, saat menyantap baso malang semangkuk berdua dengan tempias hujan sekali-kali mengelus muka kita, daripada makan di restoran mewah di Paris bersama bos. Di baso malang aku puas mengumpulkan senyummu sementara di Paris aku selalu teringat padamu.

      Sayangku, waktu serasa berhenti apabila kuhitung hari ku kan kembali. Lama sekali rasanya. Kupikir bukan lagi sehari rasa seminggu tetapi sehari rasanya berabad-abad yang harus kulewati.

      Sayangku, kuharap Engkau sudi sabar menunggu. Tiga bulan lagi aku akan selesai dengan tugasku di sini. Saat hari tiu tiba nanti, aku akan langsung menemuimu. Akan kucurahkan rindu yang telah kusimpan dalam kalbu ini. Entah seberapa banyak dirimu dapat menampung.

      Sayangku, kirimkanlah kabar kepadaku. Mungkin Engkau dapat mengirimkan foto bunga mawar yang kita tanam bersama di tepi danau mungil tempat kita selalu mengangankan kebahagiaan di masa depan. Sungguh aku tidak sabar untuk segera melihat bunga mawar itu bersamamu. Mudah-mudahan ada mawar yang bisa kupetik dan kupersembahkan kepadamu.

      Sayangku, tunggulah aku.

      Dengan penuh cinta,

      Kekasihmu yang rindu

      ReplyDelete
      Replies
      1. dah bahlol ke ko ni.

        Delete
      2. kepala babi tonyok ko. bangang ke ape tulis panjang2. aku dah terbaca plak tu. aku akan mewarisi kebangangan tonyok ko. cilake

        Delete
      3. kah...kah...kah....sabor jer lar...lawak2...

        Delete
      4. kenapa perlu bersabar

        Delete
      5. huh???
        da bace smpai abes...
        adeh..pale pitam..
        sabar je la yobbbb...wakakkaka

        Delete
    7. Kalau awek cun semua orang sekarang jadi sasau, awek aku org HABSHI lagi cun bibeak tebal pueng lagi besar menungging Kah..Kah....

      ReplyDelete
      Replies
      1. sembang gebang je ko ni. ko kaki internet. kerja ngadap Pc je. mesti gemuk.

        Delete
    8. Kalau awek cun semua orang sekarang jadi sasau, awek aku org HABSHI lagi cun bibeak tebal pueng lagi besar menungging Kah..Kah....
      http://tunhisyamuddin.blogspot.com/

      ReplyDelete
    9. fyi bapak die pelukis yang famous gak la
      try la search ismail maembong..cam bangang je drawing minah ni

      ReplyDelete
      Replies
      1. ko dengki sbb xpandai melukis kn.

        Delete
    10. Aku nk suh die lkis kte aku ar, msti nsem cam aku.. Erm2

      ReplyDelete
    11. BABI APER NK BISKUT..... KO GAY KER ANON

      ReplyDelete
    12. This comment has been removed by a blog administrator.

      ReplyDelete