• Politik Terkini

    Wednesday, May 22, 2013

    BAN Nikmat - Tempat Kenikmatan Dulu VS Tempat Kenikmatan Sekarang

    Who Gonna Save Us. Tak tau la aku. Tanya la pada pemimpin dunia, pemimpin negara, pemimpin negeri. Pembangunan mereka rancang bersama geng tali barut mereka. Adakah untuk semakin terancang menarik tertarik ataupun semakin hancur. Daripada kajian sains menyatakan ia adalah tindakbalas terhadap kegiatan rumah hijau. Kenaikan suhu yang mendadak dan penstrukturan yang dibuat manusia sendiri.

    Kita berbangga dengan bangunan tinggi, rumah flat yang berpuluh tinggi, berpenghuni bersama pendatang asing. Dan secara bersorak sakai kita mengiktiraf Bandaraya. Majunya, tapi bila ke tandas, lebih teruk daripada kandang babi. Itu realiti. Kat mana sekalipun.

    Rock National Park sebelum ni
    Rock National Park Sekarang
    The Great Barrier sebelum ni. Segar je tengok
    The Great Barrier Sekarang. Menyelam bersama batu karang. Harap tak kena batu karang
    The Danube River sebelum ni. Nampak Sejuk mata menjeling
    The Danube River sekarang. Bila tua layan pencemaran toksik.
    The Alps sebelum ni. Sejuk membeku
    The Alps sekarang. Dah nampak bonjolan
    Muir Glacier sebelum ni. Penuh dengan iceberg
    Muir Glacier sekarang. Dah jadi pantai yang tenang
    Lake Chad sebelum ni. 
    Lake Chad sekarang. Air kuning like pee
    San Blas Archipelago sebelum ni. 
    San Blas Archipelago sekarang. Siap kena Despacio lagi.
    Coral Reefs sebelum ni. Ni kat emirates
    Coral Reefs sekarang. Pengeruhan tahap blurp
    Whithy Harbour England sebelum ni.
    Whithy Harbour England sekarang. 

    Info Asal : BS

    3 comments:

    1. manusia yg menghancurkan segalanya. damn!

      ReplyDelete
    2. manusia pn sama. dulu comel, sekarang kedut. dulu kote kecik, sekarang besar. kan kan

      ReplyDelete
    3. kan best kalau semakin lama, semakin menghjau dan msih dpt merasai nikmatnya alam ini

      ReplyDelete