• Politik Terkini

    Monday, February 17, 2014

    BAN Bodoh - Kesian Dengan Kepala Otak Pemikiran Benz Ali

    Golongan persoalkan allah ni bukan perkara baru.. Dah lama dah.. Dulu pun ada.. Zaman aku duk lepak dengan geng kepala otak takde perasaan, berlambak ada golongan macam ni. Tapi akhirnya kembali ke pangkal jalan. Now timbul and kecoh balik pasal benz ali.. Buat statement yang menggeli hati.. Seolah kehidupan ni terjadi dengan sendiri. Yang heran bin ajaib dia hanya mempersoalkan kitab islam dan ajaran islam. Sembah berhala, sembah api, sembah angin. Yang tu takde persoal.. Kurang ilmu lagi kot..

    Haritu mamat ni ada post blog dia.. Aku nak g komen, tapi komen tu ditapis.. Macam pundek la pulak.. Tapis2 komen.. Stadard pemikiran atheis dia akan tanya, kenapa dicipta and kena tercipta and kenapa tidak boleh didekati or disentuhi.. Firasat dalam kepala otak mereka hanya berpaksikan sains dan memuaskan nafsu badan.. Dalam buku ilmu kalam pun ada tercatat golongan macam ni.. Solusinya : Amik tahik suruh dia makan balik. Sebabnya tahik tu dari makanan yg ko makan. So makan jerla balik.. tu idea ekonomi atheisme untuk berjimat cermat..

    Ko nak berfikir boleh, tapi kalau melepasi sempadan fitrah manusia. Semua benda ko akan persoalkan.. Dalam quran dah tertulis segalanya, so sebagai seorang muslim. Ikutilah apa yang dilarang dan disuruh oleh islam. Bala sana sini kita sendiri dah tengok. Kekuasaan allah di bumi acheh telah terbukti.. Aku doakan pembaca bankami dijauhi daripada 7 golongan yang dinyatakan ni.


    Dan mereka sentiasa memerangi kamu hingga mereka memalingkan kamu dari agama kamu kalau mereka sanggup (melakukan yang demikian); dan sesiapa di antara kamu yang murtad (berpaling tadah) dari agamanya (agama Islam), lalu ia mati sedang ia tetap kafir, maka orang-orang yang demikian, rosak binasalah amal usahanya (yang baik) di dunia dan di akhirat, dan mereka itulah ahli neraka, kekal mereka di dalamnya (selama-lamanya)." (Al-Baqarah 2:217)
    Ada beberapa golongan yang dikenalpasti selalu menjadi rintangan kepada kebangkitan Islam :

    1. Kafir Harbi (Kafir yang sedang memerangi Islam): Penentangan mereka cukup jelas.

    2. Munafiqun: Golongan berpura-pura Islam, musuh dalam selimut. Mereka mungkin dari kalangan orang awam atau juga alim ulama.

    3. Orang Islam yang jahil: Mereka boleh saja maki hamun, dengan segala seranah yang terfikir. Jika kena caranya, mereka boleh kembali kepada kebenaran dan berjuang bersama harakah Islam.

    4. Golongan taksub: Sama ada taksub dengan puak, guru, fahaman dan sebagainya. Mereka boleh saja menyanggah apa saja, macam mana cara. Beza mereka dengan golongan jahil tidak banyak kecuali mereka cukup liat "dijinakkan" bahkan boleh dikatakan sia-sia untuk dibawa berbincang.

    5. Orang Islam yang tak ambil kisah: Lebih tepat kepada sifat selfish (penting diri). Mungkin dek kesibukan hidup, mereka walaupun ada serba sikit perasaan dan semangat untuk mempertahankan Islam, mereka memilih untuk sekadar menjadi penonton. Golongan ini boleh disedarkan jika kena caranya.

    6. Para penguasa yang menjadi agent musuh: Kadangkala, para penguasa ini lebih jahat dari tuan mereka sendiri. Basyar Assad contoh terbaik.

    7. Golongan "free thinkers"/ seekers/generasi baru atau apa saja gelaran kepada mereka. Mereka ni boleh terdiri dari golongan murtad, golongan jahil, taksub atau kombinasai dari pelbagai latar belakang. Tapi jelas bagi mereka, kesepakatan menghentam Islam.

    Adapun beberapa golongan yang dikenalpasti menyokong kebangkitan Islam, mereka ialah golongan yang ikhlas (mukhliseen) dalam mencari kebenaran.
    "Akan senantiasa ada segolongan dari umatku yang berperang membela kebenaran senantiasa menang dalam menghadapi orang-orang yang memusuhi mereka, hingga golongan akhir dari mereka memerangi DAJJAL" (HR. Ahmad)
    Moga kita termasuk dalam golongan disebutkan itu

    Info Asal : @Sabri

    12 comments:

    1. golongan yg jahil dan taksub ni paling ramai.. sukar dibendung.

      ReplyDelete
    2. golongan mcm ni semakin bertambah.. betul ckp ko. semua untuk memuaskan nafsu.

      ReplyDelete
    3. Replies
      1. tak payah berpolitik.. jgn masuk golongan taksub

        Delete
      2. org yg ckap..bukan aku...betul ke dia ni budak pas?

        Delete
      3. Xde pn ak tgk dlm fb dia ckp dia bdk pas.. xpayah berpolitik la.. sbb kn politik songsang la golongan mcm ni timbul.. now semakin membiak.. puas hati semua blogger politician?

        Delete
      4. boleh tahan jugak bodonya budak ahmad ni.....benz ali ni setahu aku dia pro syiah..byk kenyataan dia puji iran dan syiah, klu dia org pas mustahil dia pro syiah, sbb pas benteras syiah dari awal.

        Delete
      5. dia pro syiah ker anti islam.. byk dia xpuashati dgn islam

        Delete
    4. sebenarnya golongan mcm benz ali ni makin bertambah. Mereka x masuk kristian atau agama lain tapi dorang lebehsuka jadi atheist. Bila jadi atheist dorang bebas dgn apa yg dorang nak buat tanpa batasan. Golongan in memandang golongan agama atau yg beragama sebagai ketinggalan zaman. Golongan ini sebenarnya tercicir dri radar penguasa2 agama sebab itu hanya kristianisasi dan sesat saje yg jadi isu sedangkan golongan atheist ini lebeh ramai dri org islam yg bertukar agama.

      ReplyDelete
      Replies
      1. betul tu. kewujudan golongan ni pun sebab pertengkaran antara agama. tiada penjelasan jelas @ mereka keliru antara zahir dan batil.. Yang mereka pilih hanya memuaskan nafsu..

        Delete
      2. bukan atheist je, lagi satu golongan "free thinker" pun sama. Ini pun semakin bercambah. Sanggup menyesatkan sesiapa sahaja, walaupun anak kecil sekalipun.

        Delete
      3. Lagi parah kalau mereka jadi guru @ pengasuh kanak2..

        Delete