• Politik Terkini

    Wednesday, June 10, 2015

    Malaysia Patut Tiru Thailand Banteras Mat Rempit

    Kalau tanya pasal mat rempit, ada yang mula angkat dada. Lagak konon ko hebat bleh jadi mat rempit. Bawak motor tahap nak bunuh diri, lepas tu berbangga depan awek. Ibarat ko dah jaguh, ibarat malaikat pun takut nak datang amik nyawa. Bila excident bagai, reti pulak ko mintak tolong. Bila buat bangang, takde pulak pikir tu semua.

    As we know, mostly hampir semua negeri masalah mat rempit tak pernah selesai. Persoalannya, polis tak buat kerja ker. Atau polis takut, atau polis malas amik port, atau polis pun suka tengok mat rempit bawak cewek. Di thailand, kerajaan mereka mengambil tindakan tegas, bagi tiarap terus kat atas jalan tar. Dah hebat sangat kan. So why kat malaysia tindakan tegas tidak diambil. Ops, politicalgags coming!



    (Blogserius)

    6 comments:

    1. mat rempit tu ape?

      ReplyDelete
    2. kena saman dgn makbapak nanti...

      ReplyDelete
      Replies
      1. aku setuju dgn ko buat kali pertama

        Delete
    3. knp diorang x berbaju?

      ReplyDelete
    4. diorg tu bwh pemerintahan junta tentera.... bwh kuasa tentera... blh la buat mcm tawanan perang.... ingat kejadian selatan thai mase peserta tunjuk perasaan dulu, bnyk mati... korang nk dakwa ape, bwh undang2 tentera...

      ReplyDelete
    5. Mula-mula tgk gmbr tu teringat kt tragedi Tak Bai tu, ramai gak yg mati tanpa dibela....caranya sama je....apsal diorang kena bukak baju? ader ke yg mati?

      ReplyDelete