BAN Kelahi - Kerana Mozek, Isteri Tuntut Cerai Lari Kuala Lumpur

Siapa sangka, cinta yang berputik puluhan tahun. Akhirnya isteri buat onar. Itulah rumah tangga. Selain masalah kewangan, masalah toleransi sesama sendiri pun perlu dijadikan panduan untuk terus bersama hingga akhir hayat. Ada kes pulak, duit beribu tapi tak kuat seks. Pun bermasalah. Semua tu qada dan qadar, yang penting berusaha untuk memperbaiki kelemahan dan memperbetulkan segala kesilapan.

Tapi ingat semua gadis sunti, gadis seksi, gadis comel, mak orang, mak mertua orang, wanita, orang perempuan. Kunci syurga berada pada tangan suami. Tapi suami pun jangan buat bangang, mentang-mentang ko ketua keluarga. Fair Play


JENGKA 12 - “Saya tidak akan reda pada sesiapa sahaja yang telah menyimpan isteri saya,” begitulah kata seorang peneroka tanah rancangan ini yang mendakwa isterinya tidak pulang ke rumah sejak Mei lalu dan menetap bersama seorang bergelar Datuk di Kuala Lumpur.

Peneroka terbabit, Abdul Rahman Mandak, 67, berkata, dia mendapat tahu perkara terbabit melalui jiran hadapan rumahnya baru-baru ini.

“Saya tidak tahu selama ini. Baru-baru ini jiran saya menceritakan kepada saya bahawa isteri saya kini tinggal bersama seorang bergelar Datuk di Kuala Lumpur.

“Jiran saya memberitahu dia mendapat cerita terbabit melalui anak lelaki saya. Jika benar, saya tidak reda lelaki itu menyimpan isteri saya,” katanya.

Tambahnya, isterinya, Hazizah Yahya, 60, ke Kuala Lumpur bersama anak lelakinya untuk menenangkan diri setelah mengalami pergaduhan besar pada Mei lalu.

“Ia berpunca kerana isteri saya asyik tidak berpuas hati dengan tindakan saya memasang mozek di dapur dan di bilik air.

“Walaupun sudah beberapa kali saya membetulkannya, dia tetap marah sehinggalah tercetusnya pergaduhan besar,” katanya.

Menurutnya, sejak daripada itu, sehingga kini dia tidak mendengar khabar berita dari isterinya. Malah anaknya juga enggan menyatakan apa-apa.

“Saya hanya menerima surat mahkamah isteri saya menuntut cerai. Tapi saya tidak mahu ceraikan dia mengenangkan dahulu kami pernah berjanji untuk sehidup semati.

“Dalam surat cerai itu, dia menuduh saya bertindak kasar ke atasnya sedangkan sepanjang kami berkahwin, saya tidak pernah memukulnya,” katanya.

Tambahnya lagi, antara sebab lain mengapa dia enggan menceraikan isteri yang dikahwini sejak 1970an lagi adalah kerana mengenangkan rumah yang mereka bina bersama di tanah rancangan ini sejak awal. Malah mereka juga telah dikurniakan enam anak yang kini sudah boleh hidup berdikari.

“Saya harap dia (isteri) dapat pulang ke rumah untuk menyelesaikan masalah kami ini. Saya tidak mahu dia buat perkara yang tidak wajar bersama Datuk terbabit,” katanya.

Abdul Rahman dalam pada itu turut membuat laporan polis berkaitan perkara terbabit setelah mendapati isterinya tidak pulang sejak tiga bulan lalu.

 Info Asal : SinarHarian
BAN Kelahi - Kerana Mozek, Isteri Tuntut Cerai Lari Kuala Lumpur BAN Kelahi - Kerana Mozek, Isteri Tuntut Cerai Lari Kuala Lumpur Reviewed by BANkami Blog on September 11, 2013 Rating: 5

7 comments:

  1. kesian kt pakcik. makcik tu pi umah dato mana tu

    ReplyDelete
  2. BYK BERSABAR JELA PAKCIK

    ReplyDelete
  3. Jenis umat yg xreti brrsyukur...org lain rumah beralas tanah je...

    ReplyDelete
  4. ...dan ingat semua anak teruna, jejaka hot, jejaka macho, bapak orang, bapak mertua orang, para suami, orang lelaki. Syurga anda berada di bawah tapak kaki ibu anda, yakni seorang perempuan yang telah melahirkan dan menyusukan anda.

    ReplyDelete
  5. aduhaiiii kesian tu.mozek tu sj nk jd punca jer kottt

    ReplyDelete
  6. lain mcm ja cerita ni? psg mozek pun salah ke? kalo btl , saya nasihatkan pakci sabar k. org yg tak baik mmg Allah kasi keluarkan dlm hidup kita. bgs juga dia lari masa pakci sihat, kalo dia lari masa pakci dah sakit lg susah. nw pakci bykan ibadah dan buat solah hajat byk2 agar Allah bg ganti isteri yg lebih baik k. hidup dunia ni sementara pakci. biarla org x suka kita masa kita d dunia,yg penting kita buat perkara yg menyukakan ALlah. jgn aja d dunia org tak suka d Akhirat pn Allah tak suka.

    ReplyDelete

Powered by Blogger.