Kartel Dedak Berkumandang Kembali...

Kurang dari 20 hari sebelum muktamar ke-64 PAS, tanda tanya mengenai percaturan kumpulan "kartel dedak" dalam parti itu masih menarik perhatian - dan saspens.

Beberapa hari lalu tokoh utama yang membuat pendedahan mengenai "kartel" tersebut sekali lagi memberikan bayangan - dan 'nasihat'.

Yang Dipertua PAS Sungai Buloh Zaharudin Muhammad menyatakan barisan kepemimpinan tertinggi parti itu ketika ini dianggap terbaik kerana mempunyai keseimbangan yang kukuh.

Katanya PAS sekarang memiliki pemimpin atasan yang hebat.

"Presiden dan timbalan presiden memiliki ilmu agama. Gabungan naib presiden (pula) pelbagai dan mantap, berintegriti tinggi dan seimbang," katanya.

Beliau selanjutnya meneruskan catatan dengan harapan agar pihak yang terbabit dalam "kartel dedak" tidak mengganggu gabungan berkenaan.

"Semoga Mr Hussam II tidak meneruskan usaha dan cita-citanya kerana ia boleh merosakkan keseimbangan ini," kata Zaharudin yang juga menantu Presiden PAS Abdul Hadi Awang.


Nafi kemudian akui

Untuk rekod semasa mendedahkan kewujudan kumpulan yang dianggapnya bertanggungjawab menerima wang daripada Umno atau wakil parti itu, Zaharudin menyebut beberapa nama - meskipun tidak secara jelas.

Melalui hantaran di media sosial Zaharudin menamakan dalang di sebalik kartel dedak itu sebagai Dr Hussam II, Mr NT, Mr KT, Mr KH dan individu yang kelima sebagai “semua dah tahu.”

Menariknya, Zaharudin - dalam nada menyindir - menjelaskan individu yang "semua dah tahu" itu sebagai "tak tahu banyak pun" dan hanya terlalu mengikut kawan-kawan.

Ia dipercayai merujuk kepada Anggota Parlimen Bachok, Nik Abduh Nik Abdul Aziz, yang sebelum ini menafikan - dan akhirnya mengakui - audio rakaman mengenai pengakuan penerimaan "wang Umno" itu adalah dirinya.

Nik Abduh adalah anggota Jawatankuasa Pusat PAS yang mendapat undi tertinggi dalam pemilihan pada 2017 dan disebut-sebut bakal bertanding bagi merebut jawatan naib presiden pada kali ini.

Muktamat PAS akan diadakan mulai 21 Jun ini di Indera Mahkota, Pahang.

Kenyataan berkias Zaharudin itu mendorong sesetengah pihak menganggap Dr Hussam II ialah Menteri Besar Terengganu, Dr Ahmad Samsudi Mokhtar.

Bagaimanapun Zaharudin mengesahkan kemudian bahawa Dr Hussam II itu bukanlah Ahmad Samsuri.


Tolak semua pencalonan

Dengan penafian itu, tanda tanya masih berlegar dalam kalangan anggota PAS mengenai identiti sebenar Dr Hussam II yang dimaksudkan Zaharudin.

Selain Nik Abduh, Ahmad Samsuri didakwa seorang lagi muka baru yang akan ditonjolkan sebagai pemimpin pelapis PAS pada kali ini.

Pagi ini salah seorang naib presiden PAS mendakwa ada usaha memecah-belahkan parti itu oleh media tertentu.

Dalam kenyataan yang dihantar ke media, Iskandar A Samad berkata, PAS cuba digambarkan sedang berpuak-puak.

“Seolah-olah mereka fanatik menyokong pemimpin tertentu dan menolak pemimpin tertentu,” katanya.

Menurut bekas exco kanan Selangor semasa PAS menyertai kerajaan negeri itu pencalonan seseorang untuk jawatan dalam parti itu bukan perlumbaan mengejar jawatan, sebaliknya mahu membuat kebajikan.

Sementara itu dalam perkembangan berkaitan Zaharudin mengesahkan beliau tidak akan bertanding dalam mana-mana jawatan pada pemilihan kali ini.

Katanya beliau mendapat pencalonan daripada PAS kawasan bagi mengisi beberapa "jawatan tertinggi parti".

"Atas beberapa sebab dan menjaga integriti perjuangan yang saya sedang perjuangkan sekarang, saya meminta maaf kerana terpaksa menarik diri daripada semua pencalonan untuk penggal ini," katanya.

Malaysiakini

Post a Comment

60 Comments

  1. Pejuang Islam versi PAS,ada kartel dedak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. CELAKA lu HOMO bangkai ANJING DAP PERASUAH/PEROMPAK/PENJAJAH/PENGGANAS/PENIPU/PENYANGAK homo jijik ZIONIS ISrael lu tu, yg. amat KOTOR dan BUSUK mcm. BANGKAI ANJING!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! KES2 RASUAH/ROMPAKAN oleh si PERASUAH/PEROMPAK Pendatang Cina APEK guan eng DAP anjing ni terus diTUTUP secara HARAM - oleh geng SAMSENG Penipu/Penjenayah PEGUAM NEGARA PARIA pundek bangkai ANJING DAP PENGGANAS dia tu, di -

      https://www.malaysia-today.net/2019/04/08/penang-undersea-tunnel-corruption-scandal-tommy-thomas-is-proving-to-be-a-bigger-crook-than-guan-eng/

      Penang Undersea Tunnel Corruption Scandal: Tommy Thomas is proving to be a bigger crook than Guan Eng

      By Raja Petra Kamarudin

      Malaysia Today
      Last updated Apr 8, 2019 !!

      Delete
    2. Pas xde lah perfect tp kalau nk bandmngkan dgn ph mmg jauh langit ngan bumi lah kebaikan pas bbanding ngan ph especially anjing suruhan dap

      Delete
    3. x payah la kira parti,dari tutur kata pun tau tak seislam manapun

      Delete
    4. CELAKA lu 2X5HOMO PENYAMAQ bangkai ANJING PARIA hindrafHOMO/ Tamil Eelam SETAN DAPembunuh amat RASIS!! Yg, ni TAK pula lu TERLALAK aaahh - psl. Si PENDATANG Cina kit siang BANGKAI anjing RASIS lu tu, si penakut/penipu/perompak/perasuah DAP bangkai ANJING homo JIJIK Zionis ISrael ni (yg. punya diPUJA oleh MENTERI SUKAN amat BANGSAT dan BANGANG, syed sadiq HOMO-suka hampir BERTELANJANG tu) - juga telah LARI lintang pukang dr. KES2 RASUAH/ROMPAKAN dia sbnyk. $1 BILLION dr. mahathir PARIA KERALA!!! Mana POLIS bah. Komersial TAK GUNA tu dan syukri HOMO/SPRM bangkai2 ANJING tu oi?!! Di -

      1. https://www.malaysia-today.net/2017/10/10/how-mahathir-moves-his-billions/

      How Mahathir moves his billions

      By Raja Petra Kamaruddin

      Malaysia today
      Last updated Oct 17, 2017; dan di

      2. https://www.malaysia-today.net/2017/10/13/mahathirs-rm160-billion-banking-empire/

      Mahathir’s RM160 billion banking empire

      By Raja Petra Kamaruddin

      Malaysia Today
      Oct 20, 2017 !!

      Delete
  2. Kenapa si PENJENAYAH BANGKAI anjing MOSSAD/CIA, si BETINA PELACUR Sarawak Report ZIONIS ANJING tu - TAK juga diSIASAT oleh POLIS dan syukri HOMOjijik/SPRM amat BANGSAT tu, bawah kes PENGGUBAHAN WANG HARAM, tapi diBIAQkan sewenangnya BERKELIARAN dgn. PESTA2 ARAK dia; mcm. PARASIT omputih ZIONIS kat NEGARA ISLAM kita ni, dan terus MENIPU utk. MENJAHANAMkan PAS dan UMNO terCINTA kita?!!

    Maka, POLIS, mesti MENYIASAT sampai ke LUBANG CACING akan kes PENGGUBAHAN WANG HARAM oleh si BETINA Sarawak Report ni dan PEGUAM PARIA dia, serta SPRM, PEGUAM NEGARA PENIPU Bangkai ANJING, Rameli Musa, PENGURUSAN2 Bank Negara dan Maybank Jln. Tun Razak, yg. telah diDEDAHkan dgn. amat BERANI oleh Raggy Jessy ini oi - di mana kes PENGGUBAHAN WANG HARAM si BETINA PELACUR Sarawak Report ini juga diTUTUP sewenangnya!!! Lihat di

    https://www.thethirdforce.net/sprm-mengesahkan-peguam-clare-brown-terlibat-dengan-pengubahan-wang-haram-rm1-4-juta/

    SPRM mengesahkan peguam Clare Brown terlibat dengan pengubahan wang haram RM1.4 juta

    Oleh Raggie Jessy

    The third Force net
    April 1, 2019

    .......RJR: Di sini sahaja, jelas dapat dilihat bahawa Rameli, Americk, Clare, Bank Negara dan Pengurus Maybank Jalan Tun Razak telah berse-kongkol dalam kapsiti-kapasiti tertentu untuk memperdaya bank pusat dan juga pihak berkuasa di UK agar wang haram dapat disalurkan merentasi sempadan ke negara tersebut.

    Penemuan 11: SPRM mengesahkan bahawa Hadi tidak melakukan apa-apa jenayah atau terlibat dengan jenayah menyalurkan wang haram bernilai RM1.4 juta merentasi sempadan.

    RJR: Ini sekaligus membuktikan bahawa segala dakwaan palsu yang dibuat oleh Clare, Americk dan Anwar secara terbuka terhadap Hadi adalah berniat jahat dan bertujuan untuk mengaburi mata rakyat agar segala usaha PAS dan UMNO untuk bekerjasama sentiasa menemui jalan buntu.

    Penemuan 12: SPRM mengesahkan bahawa mereka tidak menemui sebarang bukti bahawa Dato’ Seri Najib Tun Razak membayar RM90 juta kepada Hadi dan (atau) mana-mana pemimpin PAS yang lain.
    RJR: Ini sejajar dengan dakwaan saya selama ini bahawa Dato’ Ambiga Sreenevasan bersekongkol dengan Clare untuk mengaibkan Najib dan Hadi agar segala usaha kedua-dua pemimpin tersebut untuk mengeratkan lagi hubungan antara PAS dan UMNO tidak berjaya.

    Penemuan 13: SPRM mengesahkan bahawa tidak ada asas untuk menangkap dan mendakwa Hadi di mahkhamah samada atas tuduhan melibatkan bayaran wang sogokan RM90 juta ataupun tuduhan melibatkan penyaluran dana RM1.4 juta secara haram merentasi sempadan.
    RJR: Tetapi pihak SPRM sudah mempunyai bukti yang cukup kukuh untuk mendakwa Rameli, Americk, pegawai-pegawai Bank Negara yang berkaitan dan juga Pengurus Maybank Jalan Tun Abdul Razak di mahkhamah atas tuduhan menyalurkan dana RM1.4 juta secara haram merentasi sempadan ke UK.

    Pihak SPRM turut mempunyai bukti bahawa kesemua yang dinamakan bersekongkol samada secara langsung atau tidak langsung untuk menipu bank pusat dan pihak berkuasa di UK agar Clare mampu elakkan diri daripada membayar cukai.

    Penemuan 14: SPRM mencadangkan agar tiada tindakan selanjutnya (NFA) diambil........

    Penemuan 15: SPRM mengesyorkan bahawa pengumuman dibuat bagi mengesahkan bahawa kes itu ditandakan NFA kerana bukti tidak konklusif.

    RJR: SPRM turut perlu mengumumkan tindakan selanjutnya yang bakal diambil terhadap kesemua yang dinamakan atas tuduhan bersubahat untuk menyalurkan wang haram merentasi sempadan ke UK.....

    ReplyDelete
  3. Perpecahan dalam PAS bukannya kerana ada usaha pihak luar atau media tetapi kerana ada pimpinan PAS sendiri dah khianat kat ahli2 dan islam sebab dah makan rasuah UMNO. Berbanding denga Amanah dan PH, PAS yang kononnya parti Islam rupanya adalah parti rasuah dan dedak dimana secara automatic PAS ni bukanlah parti islam tetapi hanyalah parti politik yang bertopengkan Islam seperti mana pimpinan mereka hanyalah manusia2 yang bernafsu dan haloba kepada wang ringgit dan kemewahan cuma berlakon sebagai "suci, alim dan kononnya ahli syurga". Padahal mereka tu sang jahil yang takde ilmu dunia utk cari rezeki dan kemewahan maka kerana pendek akal dan ciput iman, mereka jual agama utk mencapai kekayaan dan wang ringgit. Secara ringkasnya PAS dibawah pimpinan2 "pelakon2 dan pelawak2" adalah parti yang paling hampas sekali dalam politik Malaysia ni. Puak2 ni lah yang Rasulullah SAW suruh umat islam dok berjaga2 kerana mereka ni bawa bidaah dan fitnah dalam ummah.

    Nick.
    Cape Tiger.

    ReplyDelete
    Replies
    1. TAK habis2 nak mengHINA Islam/Umatnya!!!! CELAKA lu HOMO PENYAMAQ bangkai ANJING PARIA PENGGANAS2/PEMBUNUH2 HINDU hindrafHOMO/Tamil Eelam SETAN DAPembunuh amat RASIS!! PUKIMAK PELACUR hanyir BERNANAH lu si SEWEL!! Yg. ni TAK pula lu TERLALAK aaahh, psl. si DAP PENGGANAS/PENJAJAH/PEROMPAK/PERASUAH/PENIPU/PENYANGAK bangkai ANJING homo JIJIK ISrael lu tu yg. asyik sengaja nak MENGALIH PERHATIAN dr. JENAYAH2 RASUAH/PENGGUBAHAN WANG HARAM depa dr. ISrael di AKUAN proksi depa di Singapura sbnyk. $1.2 BILLION dan RASUAH dr. DAP PENGGANAS utk. mat sabu sebnyk $16,000 SEBULAN dulu - maka DAP PENGGANAS Zionis ISrael ni dah berjaya MENGUASAI akan ATM kita sebenaqnya, kerana TIMBALAN MENTERI PERTAHANAN skrg. ni pun, si puaka DAP ANJING ni!!

      Maka, mana si PENIPU2 tipah koya/SPRM bangkai ANJING/PDRM bah. KOMERSIAL tu oi?!!! Di -

      1. https://www.thethirdforce.net/pendedahan-panas-tony-pua-lim-guan-eng-dan-agenda-anti-islam-anti-bahasa-melayu-pro-komunis-dan-pro-zionis-dap/

      PENDEDAHAN PENUH: TONY PUA, LIM GUAN ENG DAN AGENDA ANTI-ISLAM, ANTI-BAHASA MELAYU, PRO-KOMUNIS DAN PRO-ZIONIS DAP: Kenapa DAP tidak berani saman Mohamad Razali bin Abdul Rahman semenjak tahun 2011 sedangkan beliau telah membuat dakwa ini di merata-rata tempat di Malaysia?

      Oleh Raggie Jessy

      The Third Force net
      February 3, 2019; dan di -

      2. http://semuthitam80.blogspot.my/2016/03/12-billion-dana-israel-masuk-akaun.html

      1.2 BILLION DANA ISRAEL MASUK AKAUN PROKSI???

      Oleh Semut Hitam

      Semut Hitam blogspot com
      Mac 06, 2016.

      Delete
  4. Nasib golongan pemimpin yg ikut Islam ditindas oleh pemimpin yg berfaham liberal.

    ReplyDelete
    Replies
    1. bagi la contoh di malaysia,ditindas mcmana?kalau setakat ckp je sapa2pun boleh

      Delete
    2. Lu HOMO si PUKIMAK DAP bangkai ANJING - mmg. BANGANG mcm. OTAK KERBAU!!

      Delete
    3. PEMBETULAN:

      Lu 2 X 5HOMO ANJING KURAP si PUKIMAK DAP bangkai ANJING - mmg. BANGANG mcm. OTAK KERBAU!!!

      Delete
  5. Adakah liberal itu lebih suci dari Islam. Masalah mereka lebih mempercayai fahaman anutan liberal dan dap, tentulah sukar untuk memahami Islam. Islam mempercayai semua kitab yg diturunkan Allah, ttp penganut kitab lain tidak dapat menerima Nabi Muhammad saw. Cubalah sedaya upaya manusia ttp Allah yg cipta manusia kafir dan Islam. Terbaik ialah percaya Allah daripada percaya liberal. Automatik fahaman liberal adalah kesalahan yg disengajakan oleh umatnya 100%.

    ReplyDelete
  6. Semoga penganut Islam tidak dipesongkan Allah utk menjadi pengikut liberal dan DAP.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Fatwa dap jadi pegangan mrk...hihihi
      Klu dap kata hudud haram...maka mcm2 fatwa badut2 islam haprak keluarkan utk pertahan fatwa dap...hihihi

      Paling2 bodo pon...para liberal ini akan senyap membatu.
      Sama kes lgbt yg cuba disebarkan oleh aktivis2 gay di malaysia. Mrk kurang berani mengecam mrk.

      Klu nabi dan islam dihina...kurang sekali kecaman dari ulamak belaan dap.

      Delete
    2. pandai betul kau mereka reka cerita.mengata orang haprak pulak tu.Klu ditakdirkan kita berperang dengan org2 kafir,kemungkinan org mcm kau ni lari dulu

      Delete
  7. x payah la sembang pasal pengikut liberal dan DAP,kalau sendiripun pandai menipu apa bezanya

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dulu tuduh pas terima rm90juta dpd umno. Berdegar2 fitnah dpd puak bangang liberal ini.
      Bila mantan kp sprm umum mmg tiada pemberian wang rm90juta kpd pas...ada kurang sikit kaki fitnah si liberal dap memgutuk pas dan umno.

      Malang...mantan kp sprm dah dipencenkan awal oleh atok. Mgkin nasibnya yg cuba membuktikan kebenaran yg sgt pahit bagi mat-mat kencing haprak....hihihi

      Skrg mrk khianati janji dan lantik si koya jadi kp sprm. Konon bukan lantikan politik...bangang
      Hihihi...

      Ntah2 esok lusa mrk akan lantik husam tugu jadi panglima tentera pulak atau rapiji jadi ketua polis negara. Mcm2 kemungkinan boleh berlaku utk kekal kuasa sejak ISA dah tiada nie...hihihi

      Jgn jer mrk lantik lim kit sial jadi mufti negara...hihihi

      Delete
    2. ni satu lagi tukang reka2 cerita.kalau cam ni lebih baik jgn mengaku berjuang kerana Islam,kerana parti je.Kan dah jelas mantan kp sprm tu berhenti atas kerelaan sendiri.Yg isu RM90juta belumlah selesaipun bila SPRM kata dana tersebut bukan disalurkan ke akaun rasmi pas.Bab fitnah atau mungkir janji lantak kau lah dosa tanggung sendiri.kalau si koya tu dilantik atas dasar kemampuannya menjalankan tugas,apa salahnya.Takbir!!pashuakhbar

      Delete
  8. Menipu tu berdosa besar, tapi kalau patuh kepada liberal tiada dosa. Apatah lagi patuh kepada dap, lagi tiada dosa. Tak caya tanya su dap.

    ReplyDelete
    Replies
    1. bilamasa pulak orang patuh pada liberal dan dap?perasan amal Islam tapi pemikiran sempit

      Delete
    2. Apa maksud amal islam pemikiran sempit? Jadi amal liberal dan patuh dap pemikiran luas?

      Delete
  9. Bab dosa2 ni, jgn tanya ulamak kerana mereka ni manusia biasa. Elok bertanya dengan dap dan liberal, kerana mereka ni hebat dan luar biasa daya pemikirannya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. kah kah kah sesiapa yg x setuju semuanya dikata pengikut liberal dan dap,terlebih politik dari Islam.

      Delete
    2. Liberal tak pernah bersetuju dengan islam. Tapi liberal bersetuju dengan liberal dan setia dap. Tak caya tanya 2x5

      Delete
    3. macamana kau boleh kalahkan liberal atau dap kalau sendiri pandai menipu

      Delete
  10. Tentera liberal serang Islam termasuk parti yg berteraskan Islam. Parti berteraskan liberal takkan setuju dengan parti berteraskan Islam. Pasti muncul ketidakselarian liberal dengan Islam menyebabkan ketidakpuasan liberal terhadap Islam. Maka muncul hal2 memburukkan Islam oleh liberal. Atau mungkin liberal ditegur oleh dap sebab tidak cukup provokasi memburukkan Islam. Liberal adalah tentera dap. Dap senyap sepi kerana tugas membenci Islam diherokan oleh liberal.

    ReplyDelete
    Replies
    1. macam certa komik je.Kalau semata2 nak burukkan orang lain,tak payah la mengaku pejuang Islam.cuba berterus terang siapa liberal yang jadi tentera dap untuk membenci islam.Bagi bukti cara jelas aku akan sokong kau

      Delete
  11. Parti liberal memperalatkan liberal, sementara Parti Islam memperalatkan Islam. Peralatkan liberal untuk mewujudkan masyarakat liberal. Peralatkan Islam untuk mewujudkan masyarakat Islam. Liberal membawa syariat liberal, Islam bawa syariat Islam.

    ReplyDelete
  12. Jk penganut islam dok bawah tempurung ni tinggal diluar negeri dimana tiada dap, apalah pula hujah dia utk tegakkan pendirian islam sempitnya?

    ReplyDelete
    Replies
    1. CELAKA lu HOMO si PENYAMAQ PARIA bangkai ANJING PENGGANAS2/PEMBUNUH2 HINDU hindrafHOMO/Tamil Eelam SETAN DAPembunuh!! DAP PERASUAH/PEROMPAK/PENJAJAH/PENGGANAS/PENIPU/PENYANGAK homo jijik ZIONIS ISrael lu tu, amat KOTOR dan BUSUK mcm. BANGKAI ANJING!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      Delete
  13. Kelompok liberal lebih menepati katak bawah tempurung. Tidak melihat Islam secara menyeluruh. Sekadar melihat sudut negetif Islam sahaja seperti mengumandangkan kartel dedak seolah olah isu ini mewakili keseluruhan isu Islam. Jadi jelas otak pengikut liberal sebesar biji kacang tanah. Yang cukup untuk memuatkan isu negetif tentang Islam. Tambahan lagi patuh dap, membuat bertambah sempit untuk diisi dengan isu akhirat. Sebab dap sekadar bergelumang dengan kejayaan dunia, dan sempit fikiran untuk mengisi isu akhirat. Jadi jelas liberal lebih menepati ciri ciri katak yang berlangitkan tempurung.

    ReplyDelete
  14. Ada Islam suruh kau menipu.Ajaran Islam tak ada sekelumitpun yang negatif,hanya mereka yang mengaku pejuang Islam yang pandai menipu ni patut disingkir.Belum jadi pemerintah dah kelabu mata tengok duit dari sumber yg meragukan,masih x yakin ke dengan bantuan tuhan

    ReplyDelete
  15. Buka minda seluas luasnya. Tolak memfitnah dan jangan tunduk kepada kafir harbi. Elak memburukkan ulama, serta berniat menjatuhkan Islam dan memuji kafir dap.

    ReplyDelete
  16. buka minda seluas2nya.Nak tau siapa yg memfitnah,siapa yg tunduk kepada kafir harbi?Siapa memburukkan ulama serta siapa berniat menjatuhkan Islam dan memuji kafir dap?

    ReplyDelete
  17. Islam mengangkat martabat liberal kerana menghina ulamak Islam. Dan mengangkat liberal yg bekerjasama dgn kafir utk menghancurkan ulamak. Dan mulia liberal kerana kerjasama dan patuh dap. Sangat luas dan bijak liberal dalam dunia politik.

    ReplyDelete
  18. Mungkin pas kut. Sebab pas bersahabat dgn dap. Pas yg mohon icerd dan minta dap agih barang zakat kat masjid. Memang pas patut dikutuk kerana tindakan tersebut.

    Liberal patut disokong kerana mereka tidak sayang dap, tapi pas yg sayang dgn dap.

    ReplyDelete
  19. Tghh bukan lulusan agama, tapi mat sabu lulusan agama. Sabu yang tersangat layak utk berbicara pasal islam, tghh sangat tidak layak bercakap soal agama. Pas parti kolot kerana tidak bersahabat dgn parti dap yg ramai ulamak..

    ReplyDelete
  20. Ulamak dap sangat rajin mengedarkan bantuan hari raya dan agihan zakat. Mereka arif ttg kutipan zakat dan agihannya. Lantaran itu liberal sangat berterima kasih kepada adun dap kerana prihatin terhadap masalah asnaf umat Islam. Semua umat Islam kena berterima kasih kepada dap. Tak perlu bimbang kerana ibadah zakat yg diuruskan dap tidak bertukar taraf zakat kepada taraf sumbangan.

    Tidak bertukar niat kerana Allah kepada kerana dap.

    ReplyDelete
    Replies
    1. makin lama makin mengarut.bertukar niat kerana dap pulak.

      Delete
    2. Wah. Bela dap. Tentera liberal kuuut.

      Delete
  21. Betul jugak. Niat boleh bertukar bila disukai oleh dap.

    ReplyDelete
  22. Tiada yg mustahil bila jadi liberal. Lelaki pun boleh kawin lelaki. Perkara nyata mcm ni pun boleh diperjuangkan, apa lagi soal lain. Liberal serba boleh, langgar segalanya.

    ReplyDelete
  23. Zakat pun diurus oleh dap. Haprak liberal.

    ReplyDelete
  24. Berapa dibayar oleh dap untuk sanggup jadi tentera dap?

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalau betul berjuang kerana Islam kenapa perlu menipu.Mula2 menafikan,bila kantoi mengaku pulak.Yang pengikut ni,prejudis dan suka menuduh pulak tu.Islam ajar kau macam tu ke.Aku bukan penyokong Dap atau liberal ada paham.

      Delete
  25. kalau lepas ni masih ada yang tuduh aku penyokong fahaman liberal atau dibayar jadi tentera dap,memang diorang ni pejuang islam cap ayam

    ReplyDelete
  26. Seperti Mat Sabu yang sangat fakih dalam hal Islam, serta banyak menghafal al auran dan hadith, maka tentulah dia sangat layak untuk memperlekeh Islam yg dibawa oleh tghh. Dan tentulah sangat banyak kesalahan dan penipuan yang dilakukan oleh ulamak dalam pas yg langsung tiada hafal al quran dan hadith. Pengikut mat sabu yang liberal juga adalah yang paling layak untuk mengajar pas tentang cara islam yang perlu dibawa. Parti liberal juga sangat layak mengajar dap cara cara mengurus harta zakat orang islam serta gunakan masjid untuk proses pengagihan.

    Begitu juga tentang perlembagaan dan kedudukan sultan sultan, parti liberal juga sangat arif. Hal hal ini perlu dibawa ke arah persepsi baru dgn membawa beberapa hal yg perlu diubah. Kerana orang melayu perlu diajar supaya memahami dan bersedia untuk berubah supaya selaras dengan persepsi kaum pendatang. Orang melayu dan pas perlu diajar supaya berkorban untuk menerima icerd dan euc dan perlu menerima gaya hidup baru seperti mengambil euc dan belajar bahasa mandarin supaya boleh bekerja dengan syarikat cina.

    Pas dan umno adalah pengkhianat kerana menolak liberal, menolak icerd dan menolak euc. Liberal adalah pejuang orang melayu kerana menyokong dasar dap sementara pas dan umno adalah pengkhianat kepada islam dan melayu kerana sanggup berkorban menolak dasar yang dibawa oleh dap. Sangat jumud orang islam dan melayu kerana sokong islam yang dibawa oleh pas dan sangat bijak orang melayu dan islam menyokong parti yang dipimpin oleh mat sabu yang banyak menghafal al quran dan hadith serta seorang ulamak tersohor dan sangat terkenal sebagai ilmuan islam di seluruh dunia.

    ReplyDelete
  27. Ulamak seperti mat sabu yang mahir syariat islam telah melaksanakan satu tanggung jawab yang sangat besar apabila bertindak membawa keluar dan membawa perjuangan baru kerana Islam yang dibawa oleh tghh dalam pas sudah menyimpang dari ajaran islam yang sebenar. Pemimpin pemimpin lain yang mahir tentang syariat islam seperti mahfudz omar, nizar, salahuddin, dsbnya telah membuat keputusan yang betul bila mengikut jejak langkah mat sabu menubuhkan parti baru. Mereka tidak melakukan penipuan kerana mereka sangat mahir tentang syariat islam dan wajar islam diberikan penafsiran baru sesuai dengan logo malaysia baru.

    ReplyDelete
  28. Pada dasarnya memang wajar mat sabu and the geng menolak perjuangan Pas menegakkan islam yg menurut mereka adalah islam versi pas. Mat sabu and the geng memang diketahui ramai mempunyai pengetahuan islam yg sangat mendalam walau pun mereka tidak mengikuti pengajian islam secara formal. Mereka sangat mendalam pengetahuan tentang kadungan al quran dan hadith serta asbabul nuzul setiap ayat tersebut. Berbanding dengan pemimpin dalam pas yang kebanyakkanya pengajian pondok dan universiti kuno seperti al azhar, versi islam mereka tentulah tidak menepati ciri malaysia baru. Pondok dan al azhar mengajar Islam yg tidak selaras dengan versi malaysia baru yg dibawa oleh mat sabu and the geng. Islam yang dibawa oleh pas perlu ditolak juga sekutu mat sabu and the geng terutama dap. Versi islam yang dibawa oleh mat sabu and the geng sangat diterima oleh sekutu utamanya oleh dap selaras dengan konsep malaysia baru dan konsep rahmatan lil alamin.

    ReplyDelete
  29. Versi islam yang dibawa oleh pan menolak ustaz ustaz dalam pas yg kaya raya. Menurut mereka perjuangan biar ikhlas, kekayaan menyebabkan salah guna kuasa dalam berpolitik. Seolah olah pada zaman Nabi saw., sahabat yang kaya raya seperti Abu Bakr, Omar, Uthman, Abd Rahman Auf telah menyalahgunakan kuasa politik untuk kepentingan peribadi serta mengaut harta ketika berjawatan. Orang beragama tidak boleh kaya raya, tidak boleh berkereta mewah kerana rahmatan lil alamin hanya untuk pan dan sekutunya dap sahaja, ustaz dalam pas tidak termasuk dalam rahmatan lil alamin. Jadi mereka harus kekal miskin dan sekadar tumpu kepada ibadah sahaja dan tidak boleh berpolitik.

    ReplyDelete
  30. Pan adalah parti islam dalam era malaysia baru. Parti ini dipimpin oleh ulamak malaysia baru seperti mat sabu, seorang yang sangat mahir dalam syariat islam, serta sangat fasih berbahasa arab dan inggeris. Kemahiran seperti ini sangat diperlukan bagi membentuk malaysia baru yang dipelupori juga oleh dap. Pan juga diterajui juga oleh ulamak hebat malaysia baru seperti pendita husam musa, pendita mahfudz, pendita salahudin, nizar, asmuni dan ramai lagi. Mereka sangat mahir dalam syariat islam serta tersangat fasih berbahasa arab iaitu bahasa al quran. Kerana itu mereka sangat seni pemerhatian terhadap segala tindak tanduk tghh dan islam yg dibawa oleh pas yg tidak sesuai dengan malaysia baru.
    Mereka perlu disanjung kerena jihad mereka untuk menghidupkan islam versi malaysia baru. Sudah pasti kedudukan pemimpin pan lebih tinggi kerana kualiti mereka yang hebat serta ilmu islam dan duniawi yg hebat.

    ReplyDelete
  31. dipendekkan cerita kenapa PH juga pilihan rakyat?pasal pas dan umno ni nampak mcm tak ada wibawa dijadikan pemerintah.Sebagai contoh mudah,isu 1mdb,beberapa org saja yg berani bersuara yg lain diam membisu syg pangkat.yg pas pulak kata semuanya ok no problem,setakat jumpa arulkanda dah senang kena tipu.pemimpin liberal dan kafir harbi sapapun dah tau.

    ReplyDelete
  32. PH pilihan rakyat. PH sangat hebat sebagai pemerintah. Bilangan ahli parlimen bukan islam ph adalah 66 sementara yg islam 58. Yg islam belum lg campur umno lompat parti.
    Jadi campur yg lompat bolehlah berimbang dengan non muslim ph.
    Pihak pembangkang ahli parlimen muslim mengatasi ahli parlimen muslim ph. Jadi mereka yg pilih umno dan pas adalah dungu tak bertempat. Muslim yg pilih ph adalah hero melayu baru untuk undi yg mereka beri kepada dap dan sekutunya.

    Terbukti ph hebat ttg islam sementara pas tidak hebat dalam islam, dan kini terbukti lg hebat memerintah, sementara pas tidak hebat memerintah. PH hebat segala galanya.
    Dalam PH ada banduan lewat, tp dalam pas dan umno tiada banduan lewat. Dalam PH ada cendekiawan, bukan cendawan yg tumbuh di kayu reput. Semoga ph terus cemerlang

    ReplyDelete
  33. Para cendekiawan dlm ph, setelah berbincang semasak masaknya, maka kamera aes perlu diteruskan. Bilangan nya juga perlu ditambah. Kelemahan kerajaan dulu ialah tiada perbincangan masa pasang aes. Begitu juga harga minyak, setelah dikaji dgn sedetail detailnya, maka harga minyak jangan diturunkan. Janji manifesto bukan janji kosong, janji menang pu14. Bukan janji kosong, tapi janji yg dapat tarik pengundi. Nanti janji utk tunaikan janji. Tiada putar alam dlm ph, tiada janji manis, tiada janji yg tak dapat dilunaskan, cuma belum tiba masanya. Janji 100 hari adalah janji yg paling indah memorinya. Semoga terus cemerlang dalam berjanji.

    ReplyDelete
  34. Salah satu ciri munafiq ialah mungkir janji. Semakin banyak mungkir, semakin tebal munafiqnya. Hadith ini tidak ditujukan kepada mana mana pihak, sekadar renungan bermuhasabah. Munafiq dan kafir adalah kelompok yang boleh bekerjasama.

    Ph adalah parti yg bersih dari berjanji, manifesto 100 hari adalah strategi politik. Pengundi tidak perlu menyesal kerana mengundi PH kerana pengorbanan itu adalah jihad yg tersangat besar serta beri manafaat dalam membina malaysia baru.



    ReplyDelete
  35. Pas nak jadi pembangkang selama2nya ke?kau hentamla kerajaan ph mcmanapun kalau kau sendiri nampak pelik di mata rakyat mcmana nk menang?Kau bygknlah rakyat rasa dizalimi dlm isu 1mdb contohnya ,dgn bukti bersepah 1 dunia,PAS kata ok.Boleh ke diharap mengurus ekonomi negara mcm ni?Saudara kita umno pulak gah dgn isu melayu dan islam tapi sama peliknya TH dan Felda hampir2 bangkrap kena balun.Bertambah pelik lagi pengikut2 Pas yg inginkan kemuliaan Islam ditegakkan tapi selalu mengeluarkn kata kesat.Yg pandai mereka ceritapun ada.Kalau cmni,undi diri sendiri je lah

    ReplyDelete
  36. PH menang bukan kerana lebih hebat tapi kerana PAS dan UMNO ni parti yg pelik

    ReplyDelete
  37. Pelik bila islam sama islam. Islam liberal sama kafir tidak pelik kan?

    ReplyDelete