Statement Mahathir & Azmin Bikin Anwar Panas!



Dakwaan Presiden PKR, Anwar Ibrahim bahawa dia mempunyai sokongan majoriti ahli parlimen di Dewan Rakyat telah mengundang rasa tidak puas hati di kalangan pemimpin kerajaan Perikatan Nasional (PN).

Walaupun ramai pemimpin kerajaan menolak dakwaan Anwar itu, Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri, Azmin Ali hanya mempunyai lima kata-kata untuk dikemukakan.

"Pembohong tegar dan ahli politik gila," katanya dalam ciapan di Twitter.

Azmin, yang juga anggota majlis pimpinan tertinggi Bersatu, tidak memperincikan maksud ciapannya itu.

Bekas perdana menteri Dr Mahathir Mohamad pula dilihat tidak yakin dengan kenyataan Presiden PKR Anwar Ibrahim yang mendakwa memiliki sokongan cukup dari anggota parlimen untuk membentuk kerajaan baru.

Mahathir mengatakan bahawa Anwar juga pernah membuat dakwaan sama pada 2008 namun tidak menjadi kenyataan.

“Kita harus tunggu untuk lihat apakah ini satu lagi episod membuat tuntutan yang tidak dapat dibuktikan,”

Post a Comment

4 Comments

  1. Dua sekawan 'bapa dan anak' musuh besar dsai dah mula melompat. Bila Atok memerlukan pertolongan dsai dia sanggup melutut merayu. Skrg dia tak menunjukkan sedikit pun sikap nak sokong dsai malah menyindir. Orang mcm ni kah Amanah dan DAP dok sokong lagi lepas kena belot oleh dua lahanat ni? Bila nak sedar? Jika dsai jadi PM aku cadangkan 2 ekor pembelot anak beranak ni didakwa di mahkamah serta merta. Nak tengok setakat mana mrk berani berjuang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Amanah dan dap peduli apa dgn anwar. Asal dpt jadi kerajaan walaupun dgn tun mangkuk dah cukup indah bagi mrk.
      Inilah sahabat taik!!!

      Delete
  2. Saya berpendapat bahawa DSAI dah agak kalut dengan kes pengampunannya dan mungkin satu-satu cara nak keluar adalah dengan memegang tampuk pemerintahan. Ada juga di kalangan UMNOS yang pro Jib marah dengan PM yang tidak membebaskan boss mereka dan kes-kes lain yang melibatkan orang kuat mereka. Mereka juga ada dua kumpulan (kalau dengar ulasan di kalangan mereka). Apapun sandiwara ini dah 3 kali berlaku sebelum ni. Nak percaya pun susah. Nak cari publisiti kot, nak pastikan warisan dan PKR menang di Sabah. Sambil untuk menunjukkan kepada semua bahawa Shafie tak akan terpilih sebagai PM. Tak larat dah nak tunggu dan lihat.

    ReplyDelete
  3. cukuplah anuar jangan jadi tikus baiki labu. pru14 diberi mandat olih rakyat apa yang kamu telah sumbang melainkan melaung jawatan pm itu saja yang kamu buat. your comtribution to the country is ZERO. ENOUGH IS ENOUGH

    ReplyDelete