BAN Tweet ~ Mari Lihat Luahan Perasaan "SingleBecause"

Single @ Couple. Yang mana satu pilihan korang. kalau aku, semestinya couple. hidup single ni ibarat kegersangan dalam mimpi jer. Dah diciptakan kita mempunyai perasaan, so kenalah pandai-pandai cucuk jarum. Tak kisahlah samada perigi cari timba ataupun timba terjatuh terkangkang dalam perigi. Tapi ada juga yang single sebab paras rupa, ada yang terlalu rendah diri sehingga menjadi bongkok akibat terlalu rendah diri.

Dalam dunia yang semakin canggih, dengan pelbagai artikel membantah manusia daripada berkahwin awal, sedikit sebanyak telah menyekat kegersangan manusia dan menyebabkan maksiat semakin berleluasa. Tetapi ada juga yang bangang abadi, dah dapat isteri baik sopan santun then curang kat belakang. Tapi, pompuan pada hari ni pun, semakin berani. Ada yang pelihara anak ikan gara-gara gila batang @ belaian kasih sayang. Sementara diri masih bergetah katakan.

Dulu kita kecik, perlukan jagaan dan asuhan, bila besar kita mula berfikir dan belajar mencipta. Selepas itu kita meningkatkan diri dengan mencuba dan perasaan cinta serta kasih sayang wujud. Bersatulah kedua mempelai menjadi ikatan samada sah di sisi agama ataupun sah di sisi setan. 10 tahun selepas kahwin dan dapat anak samada anak halal ataupun anak luar nikah. Kita terlalu sayangkan anak seperti menatang minyak yang penuh. Risaunya jika anak tak dapat makan. Tetapi adakah mereka akan menjadi idola ramai ataupun setan ramai-ramai.

Janganlah asyik bertanya kesalahan pasangan jika korang mahu katakan #SingleBecause "im terlalu obsolete.

Post a Comment

16 Comments

  1. Rihanna buat luahan paling bodoh aku tengok.

    ReplyDelete
  2. Semak blog serius la kau ni. Kalo org nak tahu siapa ada blog, orng klik aje lah kat nama ko. Takya promot promot deee

    ReplyDelete
  3. kalau i single senang jer jwpn sbb belum masa lagi Allah nak temukan kita dengan jodoh..hehe

    Qada Qadar kita dah tertulis kan. :)

    maksud i jodoh utk kawen terus ye bukan Couple2 hehe

    ReplyDelete
  4. aku single sebab laki itu suka menyemakkan kepala hotak aku,, hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha..knape ko cr yg mnyemak..cr laa yg hensem mcm aku.

      Delete
  5. hehehe..diciptakan manusia berpasangan, itu adalah lumrah alam.. tapi yang menjadi masalah sekarang ni, manusia yang berpasangan sejenis ni.. apa ke pelik manusia ni?? rata bertemu rata nak rasa apa?hahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Itulah golongan akhir zaman yg akan mbawa bala kpd org lain. Mmg sial golongn lbgt ni

      Delete
  6. <<<----------- #singlebecause tak de owg nak

    ReplyDelete
  7. Single because memang nak single.

    ReplyDelete
  8. adoi background blog ni tgk mlm2 tak mampu nak khatam entry. single/couple. pilih couple bila sah bernikah. selagi tak bernikah, pilih single. dosa pun tak banyak, boleh..? hoho..

    ReplyDelete