• Politik Terkini

    Wednesday, July 17, 2013

    BAN ArtisRamadan - Kilafairy Gelek Menggoda Tidak Hormati Ramadan (Video)

    Bila umat islam di jemput berbuka puasa dengan bak ku teh, satu malaysia bising dan pelbagai tohmahan dibuat. Sehinggalah masuk dalam dewan rakyat dan wakil ketereh menyatakan ia adalah berpunca daripada diri individu islam itu sendiri yang menyebabkan islam semakin diporak perandakan. Aku setuju dengan statement tu dan kebanyakkan datang dari laman sosial.

    Kilafary seorg pelakon yang comel dan berbibir angelina jolie telah upload video gelek dlm instagram pada bulan ramadan ni. Serta mendapat kecaman daripada peminat. Aku yang bukan peminatnya pun mencela perbuatan bangang ini.




    Nampaknya di bulan Ramadhan ini orang semakin sensitif mengenai sesuatu perkara. Jika sebelum ini ada selebriti yang ditegur kerana dikatakan menunjuk-nunjuk dalam beribadat, namun malam tadi Kilafairy pula dilemparkan kata-kata tidak manis di laman Instagramnya.

    Perkara itu berpunca apabila pelakon berbibir seksi itu telah berkongsi sebuah video di Instagram dengan cuma memakai baju besar hingga ke paras pangkal peha tanpa berseluar.

    Video itu difahamkan dimuat naik bertujuan untuk mempromosikan label pakaiannya yang diberi nama ‘We Are Rack’ dan ketika itu Kilafairy bersama beberapa orang yang lain sedang mengadakan sesi bergambar di studio.

    Video itu bagaimanapun mendapat reaksi negatif daripada kebanyakan pengikut Kilafairy di laman sosial berkenaan kerana beranggapan pelakon itu tidak menghormati bulan puasa. Namun begitu, anak kepada penyanyi veteran, Rohana Jalil ini langsung tidak memberi tindak balas terhadap komen-komen negatif yang boleh dikatakan menghinanya tetapi sebaliknya hanya mendiamkan diri.

    Ada yang beranggapan Kilafairy memakai legging mengikut warna kulit, namun ada juga yang menidakkan perkara itu. Apapun, semoga selepas ini Kilafairy lebih peka dengan sensitiviti masyarakat dan bagi yang menegur pun gunalah cara yang sebaiknya, bukan dengan makian dan cercaan.

    Info Asal : OhBulan

    10 comments:

    1. kuruih posa aku

      ReplyDelete
    2. fappppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppp fapppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppp

      ReplyDelete
    3. sesungguhnya aku sedang berpuasa.

      ReplyDelete
    4. hadoi.. org islam sndiri upload video mcm ni.

      ReplyDelete
    5. hang kawin la cept admin haizzzzzzzzzz bulan pose pon post psl ni

      ReplyDelete
    6. sbb tu la dikata,kita yg Islam sendri tak hormati agama kita,tak ikut syariat Islam,tak buat yg disuruh tinggal yg dilarang..tp melenting bila org yg bukan Islam yg mmg taktau apapun tentang Islam tak respek agama kita..
      tapi kita?takat mana respek kita kat agama Allah ni?
      Kat mana yg bukan Islam nak nilai agama kita kalau kita sendiri tak respek agama kita sendiri.

      ReplyDelete
      Replies
      1. tulah dunia akhir zaman.

        Delete
    7. Carlos, ko dapat saham dosa tayang video ni. Ini bulan ramadhan. Aduss aku dah ternampak bentuk tetek/kopet khilafairy yg besau.

      ReplyDelete
      Replies
      1. ckp jela ko siap google gmbr dia.

        Delete
      2. Sory to say.. Video di atas dah menunjukkan teteknya yg besau tu.

        Delete