• Politik Terkini

    Wednesday, December 25, 2013

    BAN Bencana - Ikan Dan Kerang Timbul Di Lahad Datu (Gambar & Video)

    Bila sebut kiamat, ramai kata takut and tak ready bagai. Tak sempat nk menikmati dunia kapla hotak ko. Walaupun dh banyak kali petanda ditunjuk, pelbagai kejadian berlaku pada tarikh yang sama untuk mengingatkan manusia. Bala allah itu lebih berat dari pikul belit hijabster kat atas kapla. Lebih panas dari kain lubang2 yg ko pakai untuk menyejukkan.

    Aku ada sembang dgn sorang dato la. Dia ckp kat amerika ramai kristian then terus chop america tu kristian. Aku ckp kat dia, buat malu nama dato je la. Pemikiran nasiolis mcm taik. Nak cerita panjang pun, banyak sgt diperdebat. Layan dato BN mcm tu la. Tak habis dgn nasiolis vangang.


    Info Asal : Glamez

    11 comments:

    1. kat indon dulu sbelum tsunami mcm ni la... tapi manusia tetap leka.

      ReplyDelete
    2. lps tsunami melanda secebis di penang. apa malaysia buat. panggil PSY datang. nk meriahkan hati remaja. Kepala hotak ko umno!

      ReplyDelete
    3. untung arr diorang..rezeki..rezeki..jgn tamak sudah arr
      dato' tu mmg patut kena sedass (,")

      ReplyDelete
    4. esok 26 december . tarikh tsunami melanda acheh .

      ReplyDelete
    5. bersedia la apa2 yang patut... petanda dah dibagi...

      ReplyDelete
    6. mesti ada sesuatu...penyebab dari dalam laut, tempat sekitar ikan tu...x siapa tau..

      ReplyDelete
    7. Krisis kt thailnd. Tepat 26 dec. Polis dh start tembak menembak. Selatan thai asyik menembak je. Xde plak kerajaan thai amik port.sbb tu kaw. org islam

      ReplyDelete
    8. Jabatan Perikanan, MMR, dan Jab Alam Sekitar kena buat test terhadap ikan2 ini.
      dia tak timbul berenang ke tepi pantai saja2. Mestia da sebab kuat mereka nak kuar dari air dan rapat ke pantai.
      Apa lagi bagi kerang yang jarang jumpa di Sabah.
      Bukan mudah kerang untuk bergerak dari dasar laut nak ke pantai yang terdedah macam tu.

      ReplyDelete
    9. kerang naik tu bukan kat sini la tapi kat salah satu negara arab. pas tu, kajian telah dilakukan dan dipercayai punca ikan naik kat lahat datu tu adalah sebab menyambut tahun 2014 senpena tahun kenaikan harga barang.

      ReplyDelete