• Politik Terkini

    Monday, December 2, 2013

    BAN Seks - Jenayah Seksual Di Kelantan Meruncing? Apa Cerr Hukum Hudud?

    Fuyyoo, negeri yg takde disko tapi jenayah seksual bleh tinggi. Kalau negeri yg disko depan rumah je, tiap2 malam bleh tgk selamberrr jer anak gadis, tok gadis duk mabokkk. Agak2 kes jenayah seksual macam maner agaknya. Bukan ker haritu kelantan ada apply nak laksanakn hudud and perlukn kerjasama dari pusat. Skrng dah diam membisu. Duk sibuk isu ustaz kazim nak join MT umno.

    Tak nafi mmg kat kelantan ramai terjebak dgn pil kuda sbb dkt dgn thailand and kadang tu gengster dari seberang yg banyak bawak masuk brg melalui kelantan. Ditokok tambah perisa sos tiram, negeri pembangkang. Lagilah semua sos dicampur aduk untuk menyedapkan rasa. Aku pernah duk kelantan, takde pun risau jalan malam2. Kot2 terserempak mat bangla mabuk. Tarakkkk...

    Jenayah seksual di Kelantan amat meruncing berikutan kes berkenaan mencatat hampir 200 kes di negeri ini yang melibatkan remaja berusia 12 hingga 16 tahun.

    Ketua Polis Kelantan, Datuk Jalaluddin Abdul Rahman berkata, perlakuan itu melibatkan golongan remaja memandangkan mereka mudah terpengaruh.

    “Faktor ingin mencuba untuk mendapatkan keseronokan tanpa memikirkan kesan dan akibat, punca mereka terjebak dalam perlakuan tidak bermoral.

    “Ramai remaja di negeri ini mudah terdorong melakukan jenayah seksual, akibat pengaruh pil kuda,” katanya pada sidang media di Pusat Transformasi Luar Bandar (RTC) di sini, semalam.


    Beliau berkata demikian selepas majlis perasmian Balai Polis Komuniti di RTC, Tunjong, di sini.

    Balai yang beroperasi 24 jam itu menyediakan perkhidmatan seperti balai lain, bagi memudahkan peniaga dan orang ramai di kawasan sekitar bertemu polis dan melaporkan aduan jenayah.

    Turut hadir, Timbalan Pengarah  Jabatan Pencegahan dan Pembanterasan Jenayah Bukit Aman, Datuk Rusli Ahmad; Timbalan Ketua Polis Kelantan, Datuk Mazlan Lazim dan Ketua Polis Daerah Kota Bharu, Asistan Komisioner Azham Othman.

    Sementara itu Jalaluddin berkata, semua pihak memainkan peranan bagi membanteras gejala berkenaan agar remaja tidak terus hanyut dalam kancah tidak bermoral yang menjadi penyumbang utama jenayah di negeri ini.

    “Isu ini perlu diberi perhatian serius. Jika mereka terlibat penagihan pil kuda, mereka tergolong dalam jenayah tiga serangkai yang juga melibatkan kes curi kenderaan termasuk kereta dan motosikal dan terdorong melakukan jenayah seksual (rogol),” katanya.

    Info Asal : SinarHarian

    7 comments:

    1. dah tau meruncing and kelantan nak buat hukum hudud. Pusat bagi kerjasama. Barulah masalah ni boleh diselesaikn!

      ReplyDelete
    2. masalah seks ni takkan selesai selagi manusia bernafsu.

      ReplyDelete
    3. hukum allah jangan dipersenda,kalao ada hukum hudud tapi takde penguatkuasa maka sama juga,penguat kuasa ialah polis.polis bawah pusat,kalau pusat tak bagi hukum hudud tak jalan beb.skrg pusat main tarik tali..mcmana?

      ReplyDelete
      Replies
      1. tu yg dipersoalkn sekarang. isu tu dah sunyi sepi. duk timbul isu kelantan byk masalah jenayah. tapi apa penguatkuasaan buat. Kerajaan negeri dh bgtau. Perlu kerjasama antara 2 pihak.

        Delete
    4. Bagi jer Kelantan laksana Hudud, contoh yang mencuri takkan curi lagi tangan dah tak de. pengajaran buat semua. Hukum Allah memang cantik

      ReplyDelete
    5. negeri lain pon lebih kurang je janahamnye, terok lg pn ade. tp x kecoh pon dlm surat kabar ngan berita.

      ReplyDelete