Ketika 2015, Anwar Dipenjara & Ringgit Jatuh.. Bukan Main Najib Kena Hentam

Tahun 2015 ketika Ringgit jatuh, Anwar di penjara korang salahkan Najib. 

Sekarang ni 2023, Ringgit jatuh dan Menteri Kewangan adalah Anwar dan Najib di penjara. Siapa perlu dipersalahkan? Najib Lagi ker?

20 tahun menjaja Anwar Menteri Kewangan terbaik Asia dan sekarang ini nk jaja apa pulak korang ni? 

Apakah selama 20 tahun rakyat malaysia ditanam retorik politik rasuah pemimpin BN tetapi pada hari ini, mereka yang dicanang kononnya perasuah telah berpeluk tubuh. 

Sebesar kes 1MDB, SRC.. Yang ditangkap disoal ditahan didakwa hanyalah  Najib. Yang lain kira suci ker macam mana? 

Pandora paper pa citaaa? Kapal LCS pa citaaa? Hahahahahahaa


Post a Comment

7 Comments

  1. Ada orang kata salah si najib jugak sebab ada desas desus dia yang arahkan mp2 ameno supaya sokong si sewel alju untuk jadi pm dengan perjanjian sulit yg kunun sangat rahsia la... hmm tapi ramai orang dah boleh agak apa kebenda yg "dimeterai" lepas pru15 tu.
    Dan itu pun bukan baru diwaktu minggu sd aritu jer sebab menurut cerita "nujum pak belalang" dah ada kisah siri2 perjumpaan sulit antara si wak pono dan si pak minang dengan pemimpin2 ph semenjak si pak mail jadi pm lagi dah.
    Dan yg terawal dari tu pastinya si wak pono yg bersendeng dengan si cikgu dia tu.
    Jadi apa pun yg terjadi baik atau buruk dalam regim phumno nih sinajib boleh dikatakan bertanggungjawab jugak la sebab jika tidak umno team pakmail dan si hisham tak nak berkepit dengan ph.
    Aku nak storykan lebih2 apa yg aku dengar pun malas la sebab tak nak nanti ehem ehem pulak.
    Cuba korang tengok yg kat n9 tu, yg mana si mat minang tu menang agak selesa jika dibandingkan dengan si wak pono tu dan peratus non bumi ramai di parlimen tu, undi melayu berpecah tapi dengar cerita dia dapat byk juga undi dari nonbumi.. engkorang ingat pasal sebab kunun dia tu mesra dengan nonbumi ker? .. hmm kalau ikut cerita lain sikit yakni saja "underworld warlord" arahkan sebagian nonbumi bagi undi kat dia untuk "card" simpanan untuk lantik dia sebagai tpm kalau "in case" ph tak dapat majoriti mudah.
    Sebetunya bukan umno wak pono sorang² jer yg nak sangat pru walaupun masa banjir aritu, tapi ada pehak lain yg turut bagi desakan dibelakang wak pono.

    Jadi alhasil si najib turut terpikul la bebab kejatuhan nilai rm berbanding rupiah indon nih.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Daripada bekerja dgn muka sembab tikam belakang penyamun hoihoiyahoi jana wibawa dan para pengimarah cabutan judi.Munafik.....

      Delete
    2. Puak sama yg mengimarahkan para kroni.Sampai bila para kroni kaya raya mencatur dan menjarah harta negara berkepalakan peeM yg munafik.

      Delete
  2. Mencari Negeri Kedah Lama (Asal)...!!

    Tun Dr Mahathir Mohamad jika didapati bersalah akan dipenjara 20 tahun ...Kah kah kah..

    Padah jadi barua..!! Padah bila barua senang lemang bagi Pulau Batu Putih pada anak Lee Kwan Yew melalui desakan proksi nya iaitu Parti DAP ... Sial la ko nihhh.!!

    Sepandai pandai jadi barua DAP@LeeKwanYew akhirnya sesama sendiri berbunuhan sesama sendiri... Akhirnya hanya sekor Jho Low jadi pemenang... Barua barua DAP@LeeKwanYew berbunuhan... Pada orang Melayu' ini lah iktibar dan pengajaran bila seronok terkinja kinja jadi barua barua kaum mata sepet..!!

    Anak barua DAP@LeeKwanYew Tun Mahathir juga sedang disoal siasat Kes AMLA... Kah kah kah ... Ni nasib jadi barua barua mata sepet ..

    Hadannn hukaa ko setannn..!!

    Polis melengkapkan kertas siasatan terhadap Mahathir bersabit kes penghinaan institusi diraja.

    Ingat June 2023 PRN bubar Maka kesemua saki baki barua barua yang ada dipersada kuasa mesti dilingkupkan secara total.

    Biar Melayu' baru akan membina kapitalis kapitis Melayu', billionaire Melayu', Kartel Kartel Dan rangkaian mafia Melayu' pula yang menguasai ekonomi Malaysia Baru pula lepas ini..

    Ingat June 2023 PRN bubar Maka kesemua saki baki barua barua yang ada dipersada kuasa mesti dilingkupkan secara total.

    Biar Melayu' baru akan membina kapitalis kapitis Melayu', billionaire Melayu', Kartel Kartel Dan rangkaian mafia Melayu' pula yang menguasai ekonomi Malaysia Baru pula lepas ini..

    Bila dah melingkup aje barua barua di PRN June 2023... Usaha mencari Kedah Lama perlu diteruskan secara agressive dan keras bukan berlembut lagi dah..!!

    Cukup cukup lah jadi barua ni weeiii...!!

    Cukup cukup lah jadi barua ni weeiii...!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Atok dan konco2nya perasan dia masih punya kuasa.Kali ini bertemu buku dan ruas.
      Pengikut setiap dlm umno/bn dah menolak.Apatah lagi dalam ph.
      Yang masih setia adalah yg cuba pergunakan kehebatan lidah bercabang atok.

      Delete
  3. Naper yer si pmbiol tu tetiba tertemberang mau suruh murid cuci tandas?
    Aper dia nak suruh murid dier si wak hoihoiyahoi cuci kencingan dier yang dipancutnya merata2 tu ker?
    Tapi kan si waj hoihoiyahoi tu pun kuat juga pancut kencing merata2 ya kan?
    Hehe elok ler tu, cikgu kencing berlari, muridnya pun kencing berlari, tapi si cikgu jurusan hoihoiyahoi tu suruh muridnya yang cucikan, .. tu mesti ahli ameno yang kena buatkan tuh yer kan,... hehehe, kacian, kacian.

    Padan muka, hehehe.

    ReplyDelete
  4. Sindiran yang bawa rebah...!! Kah kah kah..

    Bila parti perasan dah hebat, bila Presiden perasan UMNo dah kuat... Mentaliti perasan bagus ini yang akan menyebabkan UMNo bungkus PRN June 2023 ini..

    Bekas ketua Pemuda Umno Khairy Jamaluddin berkata parti itu akan “bungkus” pada PRN di enam negeri.

    Tidak perlu pelawa ahli yang dibuang ke PAU secara menyindir dan sengaja berseloroh. Ini hanya menggambarkan mentaliti dan pemikiran semasa kepimpinan Umno, tidak membantu langsung usaha memulihkan kedudukan parti dalam memenangi hati ahli-ahli di akar umbi.

    “Yang dibuang tidak rugi kerana parti telah pun menetapkan hukuman, tidak memerlukan khidmat kami lagi. Yang rugi ialah Umno yang terkesan daripada pelawaan sinikal sedemikian.

    Ini mentaliti Presiden UMNo yang perasan UMNo dah cukup gah dan kuat. Sedangkan Timbalan Presiden UMNo Mat Asan pernah berkata UMNo bukan tuan rumah, UMNo sekarang sekadar menumpang kasih sayang DAP@ LeeKwanYew dalam Pakatan Harapan..

    Bahana perasan kuat ini yang akan melingkupkan UMNo lebih cepat lagi...!!

    Kah kah kah

    ReplyDelete