BAN LahadDatu ~ Analisa Kesultanan Sulu Dan Pencerobohan Lahad Datu [ Versi AndakJauhar ]

Isu lahad datu semakin runcing dan semalam dikatakan ada anggota polis diserang dan terdapat yang cedera. Selanjutnya aku tak pasti sebab aku tak sempat online semalam. Yang menjadi pertanyaan adalah, kenapa ia berlaku dekat PRU13. Siapakah dalang disebalik dan kenapa ATM tidak mengesan sempadan sehingga mudah diceroboh. Adakah penduduk tempatan tidak melaporkan ataupun penduduk tidak kenal pun pistol.

Aku harap kerajaan amik inisiatif supaya membatalkan semua konsert dan siaran yang menjurus hiburan tayang punggong tetek, sebagai menghormati keluarga mereka yang berjuang demi negara.

Terdapat satu video aku sertakan bersama yang diulas kupas oleh Nadira Ilyana berkenaan rusuhan senyap. Yea, kita di semenanjung tidak mengetahui apa yang berlaku, ini kerana siaran TV hanyalah banyak sibuk membincangkan isu kalimah allah, isu fitnah, isu bersih, dan isu air di pantai timur. Walaupun umno telah memerintah lebih 50 tahun. Where's the money gone. Okey, to the bangunan pencakar langit dan rumah pencakar langit yang selalu sesak dengan parking.


Info : AndakJauhar

Post a Comment

8 Comments

  1. tak habis dgn sangkut paut dgn anwar. lepas isu jubur tak jadi. ni isu lahad datu. bangang umngok. yang mereka jaga sempadan mcm sial. takder plak menteri cakap.

    MENTERI SABAH PERLU BERTANGGUNGJAWAB ATAS SEMUA YANG BERLAKU.

    ReplyDelete
  2. Kenapa umno tidak alert dari dulu lagi?

    ReplyDelete
  3. KALAU PERKARA NI TELAH LAMA. KENAPA TIADA DLM AUDIT NEGARA TENTANG PEMBAYARAN KEPADA SULTAN SULU. DAN KENAPA MENTERI SABAH TIDAK MENYATAKAN PERMASALAHAN INI DALAM PARLIMEN.

    ReplyDelete
    Replies
    1. lebih baik diam kalu xtau daripada duk menyalak dlm ni...mcm ko plak pegang audit negara kan..

      Delete
    2. ni negara demokrasi. jgnlah jadi bodoh! ko ingat ni zaman kesultanan bangang ker.

      Delete
  4. lepas ni, najib akan gitau negara darurat. tak boleh bubar parlimen.

    ReplyDelete
  5. ooo baru faham ape sebenarnya yg berlaku. ;)

    ReplyDelete