BAN Syiah - Masjid Khalid Bin Walid Di BOM Tentera Syria !

Kat malaysia isu banjir pun belum reda. Sesi bergambar bersama mangsa banjir pun tak habis lagi. Tapi anugerah dalam tv dh nak bagi anugerah pada pembikin video terbangang paling popular di youtube. Tup tap dalam 2 3 round, keluar kenyataan parlimen malaysia akan buat islam berlandaskan sunnah wal jamaah. Skuad sukan negara kat mnyamar kutip emas tak sampai pun 10 keping, mangsa rohigya muslim tak terbela tapi mencari pingat emas dan melalak demi menggapai kejayaan negara diutamakan. Donia donia.

Now, masjid khalid bin walid di syria telah menjadi tempat pengeboman. Satu persatu kehancuran ditunjukkan. Kuantan yang sebelum ni tak pernah banjir, tapi harini catat sejarah malaysia. Untuk tatapan generasi akan datang.

Para pejuang Suriah mengabarkan, pasukan rezim Bashar Assad telah menghancurkan masjid Khalid bin Walid di daerah Khalidiyah, Homs. Demikian dilaporkan An Najah, Kamis (11/7).

Jubir pejuang oposisi dari Dewan Tinggi Militer Revolusi Suriah, Kolonel Qasim Sa’adudin, dalam wawancara via telepon dengan Lembaga Anatoliya, mengatakan, “Sejak dua hari lalu (9-10/7) pasukan rezim telah menembakkan artileri-artileri berat untuk menghancurkan masjid Sahabat Rasulullah SAW ini. Serangan ini sangat parah sehingga merusak juburan sahabat Khalid yang terletak di salah satu bagian dalam masjid itu. Serangan tersebut juga menchancurkan atap dan meluluh lantahkan tembok-tembok masjid.”




Qasim menambahkan, pasukan rezim menghancurkan masjid dengan menggunakan pesawat-pesawat tempur, rudal dan meriam-meriam canggih. Kekuatan rezim yang dibantu milisi Syiah Hizbullah dari Lebanon menggempur kota Homs sejak awal pekan lalu, setelah rezim menguasai wilayah al-Qushair. Hingga berita ini ditulis, kota Homs diisolasi oleh rezim Assad.

Medio April 2013, pasukan rezim Assad juga menghancurkan menara salah satu masjid paling bersejarah di Suriah. Saat itu, menara masjid bersejarah itu hancur akibat tembakan tank pasukan Bashar Asad. Menurut UNESCO, masjid peninggalan Dinasti Umayyah tersebut sudah menjadi situs warisan dunia. Sebelumnya, masjid Umayah Aleppo sangat indah sebelum hancur karena gempuran bom dan rudal akibat perang.

Info Asal : MuslimDaily
BAN Syiah - Masjid Khalid Bin Walid Di BOM Tentera Syria ! BAN Syiah - Masjid Khalid Bin Walid Di BOM Tentera Syria ! Reviewed by BANkami Blog on December 10, 2013 Rating: 5

6 comments:

  1. Kiamat semakin hampir.

    ReplyDelete
  2. sbb tu kt malaysia nak banteras syiah.

    ReplyDelete
  3. sasaran terakhir mereka kota mekah.

    ReplyDelete
  4. betul ke, mana ko tahu?

    ReplyDelete
    Replies
    1. dh dia maklum mcm tu. ko pergi la check tengok

      Delete
  5. puak munafiq laknatullah ni xbleh dok biaq... tkut2 mlaysia jd cmni nanti...

    ReplyDelete

Powered by Blogger.