BAN Klasik - Kisah Saari Cantik Bersama Motosikal Klasik 13 Ribu

Korang ada moto klasik tak.. keter klasik ker... Tak pun basikal klasik ala p.ramlee ke.. tapi beskal jangan harap la harga nak cecah puluh ribu.. Kalau vespa ker, volkswagen ker, mini ker.. Boleh laa ko nak tacap cun punyerrr... Then buat puaskan hati.. Mostly kebanyakan mereka yang minat pada barang klasik ni, mereka yang berjiwa seni..

Meh hayati kisah saari cantik dengan motosikal 13K. Mana tau kot2 moto klasik ko bleh bertukar jadi ribu riban.


  • Minat mendalam menghias motosikal klasik mendorong pesara kerajaan, Assaari Hussin, 62, dari Kampung Tok Pulut, di sini, menghias motosikal Honda C70 yang dibelinya dengan harga RM500.
  • Assaari berkata, motosikal yang lebih dikenali kapcai dalam kalangan penduduk dibelinya dalam keadaan usang sebelum dibaik pulih dan dihiasnya setiap kali mempunyai wang lebih.
“Bermula dengan mengecat, penambahan aksesori luaran selain meningkatkan keupayaan enjin motosikal, kini motosikal saya  lebih elegan sekali gus mampu menarik minat orang ramai untuk melihatnya.

  • “Sehingga kini, saya didatangi lebih 30 peminat motosikal antik dan ditawarkan dengan nilai harga setinggi RM13,000 semata-mata untuk memiliki motosikal ini. Namun, setakat ini saya terpaksa menolak kesemua tawaran itu kerana terlalu sayang dengan motosikal tersebut,” katanya.

Menurutnya, dia mula membaik pulih dan menghias motosikal kapcainya sejak 2001 dan menghabiskan RM8,000 untuk tujuan berkenaan.

  • "Walaupun minat saya kurang disenangi ahli keluarga, namun saya berasa puas setiap kali dapat menunggang motosikal ini. Apabila saya menunggangnya, saya pasti akan menjadi tumpuan ramai.
  • “Selain itu, ramai penduduk terutama  golongan remaja berebut-rebut untuk mengambil gambar di samping motosikal ini untuk dijadikan kenang-kenangan,” katanya.

Assaari berkata, dia juga melalui pengalaman melucukan apabila motosikalnya dikerumuni sekumpulan penunggang motosikal remaja semasa diletakkan di hadapan sebuah kedai runcit di kampungnya.

  • “Pada mulanya, kumpulan remaja itu menyangka motosikal  tersebut kepunyaan orang muda, namun mereka terkejut melihat saya menaiki motosikal itu dan sejak itu saya dipanggil Saari Cantik kerana mempunyai motosikal klasik,” katanya.


Info Asal : SinarHarian
BAN Klasik - Kisah Saari Cantik Bersama Motosikal Klasik 13 Ribu BAN Klasik - Kisah Saari Cantik Bersama Motosikal Klasik 13 Ribu Reviewed by BANkami Blog on February 03, 2014 Rating: 5

3 comments:

  1. kt rumah aku ada sebijik..nasib baik xjual lg

    ReplyDelete
  2. sapalah bodo tawarkan harga sampai Rm 13,000. Motor bodo macam ni, rm 33 je, kalau aku nak beli. Cantik apa ke bende, kemasukan warna melebihi 3 warna, yang mana warna keempat akan menjejaskan sesuatu objek tersebut.

    ReplyDelete

Powered by Blogger.