BAN Sadis - Keadaan Semasa Remaja OKU Semakin Pulih

Sadis sedih pilu.. Itulah yang menjadi santapan rohani rakyat malaysia 2 3 hari ni.. Tergamaknya seorang ibu membiarkan anaknya yang OKU sampai tahap macam ni.. Walaupun berjuta alasan desakan hidup, aku rasa sukar rakyat malaysia yang bekerja sebagai penjawat awam untuk terima hakikat.. Mereka yang bekerja 7E, McDonalds pun rasanya takleh terima kenyataan ni..

Tambah lagi KPDNKK, mesti paling susah sekali nak terima kenyataan. Mana taknya, harga barangan kat malaysia masih terkawal. Bekalan susu jer kerajaan tak bagi subsidi.. Tunggu buat GST, nanti korang mintak la najib subsidikan susu untuk kanak2 malaysia.. Susu berkualiti tinggi.. Barulah generasi baru cergas cerdas...


Keadaan remaja orang kelainan upaya (OKU) yang ditemui dalam keadaan menyedihkan di Flet Taman Semarak, Nilai, pagi semalam, kini semakin pulih.

Remaja berusia 15 tahun itu, Muhammad Firdaus Dullah dimasukkan ke Hospital Tuanku Jaafar Seremban, semalam dan kini menerima rawatan pemulihan.

Pengarah Imigresen negeri, Faizal Fazri Othman, yang melawat remaja itu, hari ini, berkata keadaan remaja itu lebih terurus.

Katanya, rambutnya digunting hingga nipis, perut tidak lagi kempis kerana diberi makan dan lebih tenang.

"Doktor dan jururawat memberi rawatan dengan penuh kasih sayang," katanya kepada wartawan selepas melawat remaja berkenaan.

Faizal berkata, remaja berkenaan juga memberi tindak balas apabila namanya dipanggil. (Bharian)
BAN Sadis - Keadaan Semasa Remaja OKU Semakin Pulih BAN Sadis - Keadaan Semasa Remaja OKU Semakin Pulih Reviewed by BANkami Blog on June 22, 2014 Rating: 5

4 comments:

  1. alhamdullilah.. kesihatan bertambah baik.

    ReplyDelete
  2. syurga menanti

    ReplyDelete
  3. Tidak ada kewarasan aqal si IBU mengabaikan anknya tambahan lagi Oku.Tak berhati perut!

    ReplyDelete

Powered by Blogger.