Hans Isaac Persoal Nazir Razak

Dalam malaysia ni, golongan yang berani jer akan bersuara, golongan yang selalu disuap, dipegang batu kemas2, gerak sikit jer, terus senak perut. Nak lompat lagi la.. Aku terbaca satu artikel menarik dari malaysiakini yang merujuk kepada adik PM kesayangan penerima BRIM semua rakyat malaysia. Truth, Next Exit. Gambar yang diupload dalam instagram mendapat perhatian seorang artis tempatan "HansIsaac". Hans bertanya, kalau kebenaran adalah masalah, adakah kita mampu untuk keluar. Then Nazir.Razak menjawab, Straight ahead adalah owellian society.

Owellian society yang dimaksudkan oleh nazir.razak ni. Aku konfuse. Adakah dia merujuk kepada satu totalitarian government ataupun satu pembaharuan yang perlu dibuat. Yang boleh ditafsirkan merujuk kepada pentadbiran abangnya Najib Razak.

Seperti semua sedia tahu, menteri sekarang suka mengeluarkan kenyataan bodoh yang tidak memikirkan situasi sebenar yang dilalui rakyat. Kebanyakkan mereka hanya berfikir meletakkan dirinya dalam keadaan subsidize dari kerajaan dan mahu rakyat meratapi sahaja.

Mungkin malaysia memerlukan total reboot. Menukar segala menteri yang ada, atau memerlukan pembaharuan dalam parti. Atau memerlukan satu parti baru yang menegakkan kebenaran sebenar mengikut acuan islam.



(Nazir.Razak)(Malaysiakini)

Post a Comment

7 Comments

  1. hahahahahahahhaa.. adik nk masuk

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
  2. Replies
    1. belajar la. xkan selamanya nk guna bahasa rendah. kalau org guna bahasa tinggi, terus tak faham.

      Delete
  3. Drama Najib Family ker ni.

    ReplyDelete
  4. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete