Bai'ah Pemimpin, Murahnya Nilai Pemimpin Islam

Politik gila. Ditambah sekarang dengan harapanbaru yang kelam. Madah perjuangan berasaskan sosiolis semata-mata. Siapa pejuang islam. Perlu ker dalam sesuatu perjuangan islam diletakkan bai'ah cerai bini talak 3. Cagaran cerdik atau cadangan yang semakin mengelirukan umat islam yang baru mengenal islam. Murahnya pengorbanan pemimpin islam hingga menjadikan institusi kekeluargaan hanya mainan politik. Padahal dalam islam amat menekankan institusi kekeluargaan supaya is lebih kukuh dengan ajaran islam dan melahirkan umat islam yang berkualiti tanpa mengira bangsa.

Satu lagi perkara yang aku rasa pelik dalam parti islam. Menagih undi simpati bangsa. Jika benar islam adalah pejuang sebenar, sepatutnya PAS lebih mengetengahkan pemimpin islam dari pelbagai kaum. Bukan menagih simpati kertas undi bangsa. Adakah india muslim, cina muslim tidak berkualiti untuk menjadi pemimpin? Ataupun mereka tidak diketengahkan. Adakah kepimpinan islam yang dipimpin melayu pada hari ini boleh dibanggakan atau di israel kan.



Sumber Gambar : MalaysiaO
Bai'ah Pemimpin, Murahnya Nilai Pemimpin Islam Bai'ah Pemimpin, Murahnya Nilai Pemimpin Islam Reviewed by BANkami Blog on July 27, 2015 Rating: 5

4 comments:

  1. politik agama mmg bagus. untuk menaikkn agama islam itu sendiri. tapi kalau pemimpin salah guna. melangkaui ulama. cuba dirikan parti islam baru dgn diri sendiri pun tidak diterima. inilah pemimpin islam hari ini.

    ReplyDelete
  2. buat penat jer amik port psl depa ni.

    ReplyDelete
  3. Tak lama tuh.. hangat2 tahi ayam serama..

    ReplyDelete
  4. Tak lama tuh.. hangat2 tahi ayam serama..

    ReplyDelete

Powered by Blogger.