Gerakan Husam Rampas Pemerintahan PAS Kelantan


Amanah akan menyerahkan tanggungjawab kepada Datuk Husam Musa untuk mengetuai parti itu bagi merampas pentadbiran kerajaan negeri daripada PAS.

Timbalan Pengerusi Amanah Kelantan Muhamad Hussin berkata, kemasukan Husam mampu memberi perubahan besar kepada perubahan politik di negeri itu.
“Kita yakin dengan kemampuan yang beliau ada pengalaman yang beliau lalui, hasrat Amanah untuk ambil pemerintahan Kelantan daripada PAS akan tercakapi sekaligus menghalang daripada dirampas Umno. Peranan Husam untuk menawan Kelantan itu memang kita bagi ruang yang cukup besar kepada beliau. Sebab PAS sekarang ini bermasalah, pelbagai isu timbul dan rakyat makin keliru dengan perjuangan PAS. Amanah juga akan tawarkan kepada rakyat fokus perjuangan kita untuk mengambil alih kerajaan,” 
Isnin lalu, Husam yang juga bekas naib presiden PAS mengumumkan penyertaan ke dalam Amanah, 4 bulan selepas dipecat kerana lantang mengkritik pimpinan tertinggi PAS.

Hussin tidak menolak akan ada lagi wakil rakyat PAS Kelantan akan mengikuti jejak Husam menyertai Amanah.
“Ramai harum manis di Kelantan ini, walaubagaimanapun kita tidak terlalu memberi tumpuan untuk menarik wakil rakyat PAS, tetapi hakikatnya mereka menyokong perjuangan Amanah,” katanya.

FMT 

Post a Comment

0 Comments