Raja Melayu Bimbang Api Kemarahan "Mahathir" ? So Kelakar


Siapa mahathir sebenarnya. Dulu mahathir disanjung, dipuji melangit, dibangga dan dikatakan pemikir terbaik malaysia. Membangunkan bangsa melayu yang sentiasa lesu dan terus aktif dengan hasad dengki. Nampaknya kebimbangan bangsawan hanya lebih kepada perpecahan bangsa tetapi tidak dirungkai kenapa perpecahan bangsa berlaku. Tiada tindakan yang diambil untuk memperbetulkan keadaan.

Situasi sekarang menjadi semakin kacau. Parti perjuangan melayu berpecah kepada 2, PPBM dan UMNO. Parti pelbagai bangsa kekal dengan PKR dan DAP. Parti bangsa cina dan india kekal dimonopoli MCA dan MIC. Terbaru parti yang berasaskan keagamaan juga terbahagi kepada 2. Amanah dan PAS. Apa perpecahan ini disebabkan mahathir atau disebabkan kleptokrasi, rasuah yang semakin bermaharajalela.

Future is money, Money is politics!

Merujuk statement dair malaysiakini :
Sultan Selangor Sultan Sharafuddin Idris Shah sekali lagi mengkritik Tun Dr Mahathir Mohamad atas kenyataan yang dibuat bekas perdana menteri itu mengenai masyarakat Bugis.
"Beliau dalam keadaan marah dan akan membakar seluruh negara dengan api kemarahannya," titah baginda dalam temubual eksklusif bersama The Star menjelang sambutan Hari Keputeraan baginda ke-72 pada 11 Disember ini.
"Ini menjadi kebimbangan semua Raja-Raja Melayu, kesemua sembilan daripada kami. Kami sering berbincang mengenai perkara ini semasa mesyuarat pra majlis yang diadakan sebelum Persidangan Majlis Raja-Raja.
"Raja-Raja Melayu amat bimbang. Terlalu banyak isu sensitif dieksploitasi untuk keuntungan peribadi. Isu seperti ini tersebar luar di media sosial dan ia boleh memecah-belahkan rakyat," titah Sultan Sharafuddin.

Post a Comment

6 Comments

  1. Dulu mahathir cakap jer apa. Semua hangguk, cium tangan. Pundek!!

    ReplyDelete
  2. Begitulah dunia... Dijunjung waktu di atas, dipijak bila jatuh ke tanah...

    ReplyDelete
  3. kurang...amat kurang...

    ReplyDelete
  4. Boleh tak raja2 tegur kerajaan berkenaan harga barangan dan kos hidup naik melambung menyebabkan rakyat hidup sengsara. Kesian kat rakyat jelata

    ReplyDelete
    Replies
    1. Spesis makan tanggung berak cangkung ini, bukannya peduli sangat fasal pnderitaan rakyat. Rakyat susah tu, pergi mampus la. Janji dapat banyak dedak dan boleh enjoi dimenjoi sakan, alhamdulillah. Take beer!!!

      Delete