Video Penjelasan Ali Puteh - Benarkah Balu Abam Dinafikan Hak?



Nak dengar details, play jer video ni. Arwah abam meninggal tak sampai sebulan. Dari penjelasan ali menyatakan :

  1. Isu kereta - Kereta velfire abam masih ada hutang dalam rm2500, then ali mengatakan kalau mampu bayar bulanan boleh ambil. Kalau tak mampu, biarkan dia selesaikam secara faraid. 
  2. Isu kereta myvi - Katanya arwah abam ada beli sambung bayar daripada pakcik then kereta tersebut telah habis dibayar. Kereta itu memang akan diberikan kepada balu arwah mesti yang dinyatakan oleh arwah untuk memberi kepada balunya. 
  3. Isu anak demam - Katanya mak arwah memegang bayi tersebut dan dikatakan agak panas. Mungkin demam sebab rindukan arwah. Mak arwah meminta supaya membawa bayi tersebut ke klinik. Bayi tersebut dibawa ke klinik menggunakan. Bukan pergi dengan grab.
  4. Isu wallet - Ali meminta wallet arwah untuk mengambil kad yang diperlukan. Katanya dia sebagai PA arwah ada perkara diperlukan.Balu arwah menyerahkan wallet tersebut tetapi tiada wang dan kad bank yang dikatakan mempunyai wang. Ali curiga. Ali sedia maklum, kad secara automatik kena block apabila owner meninggal. 
  5. Isu dihalau keluar - Ali kata, pada hari ke 6 balu tersebut nak keluar daripada rumah tersebut. Ali menyatakan esok adalah hari ke 7 tahlil arwah. Tetapi balu tersebut tetap berkeras mahu keluar. 
  6. Itulah serba sedikit daripada video tu. Nak lebih lanjut anda boleh nonton sendiri. 

Post a Comment

0 Comments