Tak Payah Tegakkan Benang Basah Bro!


3 isu dengan kenyataan Shafie Apdal.

1. Kerajaan Sabah sudah bubar. Dia cuma Ketua Menteri caretaker. Dia tak ada kuasa untuk beri peruntukkan pada masa kini. Sebab itu, pengumuman dia tak beri apa-apa makna.

Jika kenyataan dia merujuk kepada peruntukkan yang sudahpun diberi masa dahulu, ianya juga tak bermakna berhubung penghinaan minggu ini.

2. Mengumumkan peruntukkan bagi anggota keselamatan pada pagi hari undi awal di mana anggota keselamatan mengundi adalah rasuah pilihanraya.

Dan adakah dia percaya bahawa maruah anggota keselamatan boleh dibeli begitu sahaja selepas dihina parti dia?

3. Shafie kata kenyataan Ketapi telah disalah erti orang awam. Jika orang awam yang salah erti, kenapa dia perlu mohon maaf?

"Anggota keselamatan bawa jet pejuang dan kereta kebal untuk serang ayam dan anjing. Pencerobohan Lahad Datu ini satu sandiwara".

Bahagian mana dalam kenyataan pemimpin Warisan di atas itu telah disalah erti Rakyat?

Post a Comment

3 Comments

  1. Pemimpin BABI yg dicalonkan atok sebagai pm9. Sepatutnya ko kecam org kanan ko yg menghina pewira negara yg memerangi lanun sulu dan bukannya 'merasuah' rm10juta kpd mereka.
    Mereka tak akan gelap mata dgn rm10juta berbanding penghinaan yg telah BABI ko tujukan kpd mrk.
    Ko ingat kuasa wang yg ko mainkan dpt menutup maruah bangsat ko terhadap pewira negara?!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Inilah adab bahasa org yg sekutu dgn Pas. Pas tak tarbiah sikit ka sekutu2 kamu.

      Delete
    2. Maaf...sy dulu taksub dgn anwar. Sejak video anwar memuki chinadoll tersebar dan anwar cuak bersumpah laknat...maka hilang rasa percaya dgn anwar.Begitu juga setelah dia gagal menyahut cabaran saiful bersumpah laknat.
      Sy bukan ahli pas...

      Delete