Episod Menteri Hilang Pun.. Bermulalah...



Kisah menteri hilang dari kerusi ni dah jadi kisah lapuk dek zaman. Mana-mana jadi kerajaan pun sama. Menteri penuh dengan dakyah mesorat sana sini. Masa penuh dengan dating call dari pelbagai kerenah masarakat. 

Tapi kalau MP yang hilang dari radar. Itu kena persoal pertikai. MP kerajaan ka,MP pembangkang ka, semua sepatutnya hadir. Melainkan ada musakah lain. Contoh ciribiri.. 

Post a Comment

3 Comments

  1. Menteri2 dan mp2 kluster phbn boleh menghilang pada sesi persidangan dewan sebab tak ada dalam manifesto untuk menteri sentiasa hadir sidang, malah kalau ponteng tubponteng rahmah maka itu adalah ponteng mencari berkah lebih2 lagi sekiranya dilakukan dengan sifat penug tawadduk dan enggan menunjuk-nunjuk bahawa mereka hadir sidang supaya tidak timbul rasa riak dengan selalu hadir dan ditoton orang ramai.

    ReplyDelete
  2. Kalid nordin berkata pptn tidak boleh dimansuhkan dengan sebab manifesto birokrat kluster phbn tidak bersamaan dalam soal tersebut atau dengan kata lain bnumno tidak mempunyai janji tersebut. Atau dengan kata lain ph tidak dapat menunaikan janji mereka dengan sebab bnumno tidak berjanji dan ianya menjadi penghalang utama untuk ph menunaikan manifesto mereka.
    Sementara itu menurut seorang individu yg tidak mahu dikenali berkata yg dia ada mendengar bahawa seorang pekebun ketum diselatan thailand yg sentiasa mengikuti perkembangan politik Malaysia menyatakan bahawa perlantikan zahid hamidi berlaku adalah kerana ianya terdapat dalam manifesto ph dan bn, jadi manifesto itu mesti ditunaikan yg makanya anwar telah melantik zahid kerana wujud persamaan dalam manifesto masing2 dan anwar tidak mahu dituduh memunkiri manifesto pru tersebut oleh pengundi2 sekiranya tidak melantik zahid sebagai tpm.

    ReplyDelete
  3. "Ismail Sabri Yaakob’s administration spent a little over RM62 million in the rebranding of his “Keluarga Malaysia” government, the Dewan Rakyat was told by
    Sabah, Sarawak affairs and special functions minister Armizan Ali as he revealed.

    Muhyiddin Yassin’s “Kerajaan Prihatin” government spent RM181,752 on rebranding exercises, while Anwar Ibrahim’s administration spent RM489,216 for the “Malaysia Madani” rebranding programmes.

    Armizan said when replying to Aminolhuda Hasan (PH-Sri Gading), who wanted to know how much had been allocated for rebranding exercises for the current and past two governments.

    He also said only one programme was implemented by Muhyiddin’s government as Malaysia was under lockdown imposed to curb the spread of Covid-19."

    Nah macai hadam tu.

    ReplyDelete