Nanti Jadi Menteri, Kita Fikir Balik.. Sekarang.. Bedal Jela.. Pembangkang, Apa Nak Kisah.. Kan?

Mana-mana ahli politik bila memegang takhta eksekutif dan mula tahu tugasan sebenarnya amat terlampau berat. 

Tapi masa jadi pembangkang, kitalah juara, kitalah ketua google sebenar, kita pakar segala pakar sebenar. 


Post a Comment

1 Comments

  1. Aku nih adalah salah seorang yg tidak pernah percaya kepada teori "global warming" yg di war²kan pehak tertentu dibarat namun walau bagaimanapun bukan bererti tiada perubahan iklim tetapi lebih kepada perubahan semulajadi bumi mengikut masa dan bukan disebabkan oleh berlebihan dlm menggunakan tenaga carbon, ada tu ada tapi bukan seperti naratif barat yg beragenda tertentu.

    Dari segi jawapan menteri aku berpandangan bahawa untuk mengelakkan khilaf atau meminimakan khilaf maka adalah terlebih baik menteri² itu hendaklah seboleh²nya dijawat berdasarkan bidang pengajian dan berpengalanan dlm bidang tersebut.

    Ya lah bukannya menjadi rahsia yg menteri² biasanya menerima pandangan nasihat dari pehak tertentu seperti pegawai penjawat dikementerian dan juga lantikan tertentu, akan tetapi itu tidak byk membantu kerana boleh berlaku perselisihan maklumat yg bolehsaja diberikan mengikut keyakinan individu tertentu atau dasar yg telah diasas bagi menjadi jalan naratif kerajaan yg mengikut landasan oleh agensi² antarabangsa.
    Aku pernah ke repuklik Kiribati untuk melihat apa yg dikatakan global warming nih dan malah bekas president kiribas juga adalah diantara orang kuat yg bercakap soal ini dipentas dunia.
    Ringkas cerita menurut aku setelah melihat sendiri negeri kepulauan pasifik yg tanah paling tinggi dari aras laut disana cuma ±6meter, maka aku berpendapat ianya adalah hoax yg terpaksa di laungkan oleh byk negara dgn sebab ...

    ReplyDelete