Nepotisme Versi Baru.. Hahahahaha

Beri gaji dan ganjaran tidak dibenarkan. Tetapi segala tender kerajaan, segala urusan kerajaan yang membabitkan pergerakan duit. Akan diketahui, akan difahami, akan diselidiki dengan penuh yakin dan ..... 

Bila dah nama lantik anak beranak, tak kira bagi gaji ker, tak bagi makan ker, potong elaun semua sekali ker, pergi kerja wajib naik bus jer ker.. Itu semua Nepotisme hipokrik. 



Post a Comment

2 Comments

  1. Nepotisme tafsiran baru.
    Kesilapan yg mengundang padah.

    ReplyDelete
  2. Nepotism IQ ala pakpandir, anak orang mati jugak, nanti dia boleh la cakap yg menteri lain lantik anak jugak,
    ye la mcm yg dah dibuat cari² kesalahan orang lain utk menutupi kesalahan sendiri dgn menokot tambah dan manipulasi spin sana spin sini supaya nampak yg orang lain pun buat mcm geng² dia.

    Oh ya menurut kajian nama pakpandir tu katanya adalah sebetulnya pakpunderx nama seorang etnis kalingga yg bermastautin di salahsatu negeri Melayu zaman dahulu, tak tahu la samada betul atau tidak cerita nih dan munkin tidak akan dibenarkan dibuat kajian lanjut hal ini dengan sebab akan ada bantahan dari golongan tertentu,

    Teringat dialog dlm filem P.Ramli yg ini "kamu dah tau yg kedua²nya penipu kenapa kamu percaya jugak", .... apakah ini pesanan supaya tidak berhati² terhadap geng² hoihoiyahoi seperti yg terdapat dalam filem² beliau yg berbagai² kisah tersebut?

    ReplyDelete