Isu Royalti Atau Duit Ehsan Kepada Kelantan & Terengganu - Sekarang Baru Bising?



Isu lapuk perjuangan semua parti. Semua parti yang ada pada hari ini sudah terlibat dalam tuntutan royalti kononnya hak milik rakyat kelantan dan terengganu. Then kemudian ia telah menjadi wang ehsan kepada kerajaan negeri kelantan dan terengganu. 

Cakap-cakap mengatakan wang ehsan tersebut akan diagih terus kepada rakyat melalui agensi kerajaan dan tidak melalui kerajaan negeri dibawah pentadbiran pembangkang. 

Isu royalti rasanya tidak perlu mana-mana parti menggunakan istilah gorgon ini. Ia sudah lapuk dan semua parti yang ada dalam kerajaan mahupun pembangkang tidak dapat realisasikan royalti kepada kelantan khususnya. 

Persoalannya, apa beza kalau duit tersebut berbeza saluran. Apa yang penting, duit tersebut digunakan kepada rakyat dan kalau mahu lebih ketelusan, jabatan atau agensi kerajaan yang terlibat dalam pengurusan wang ehsan wajib mengeluarkan account statement bulanan perbelanjaan wang ehsan. Publish kepada rakyat untuk melihat dan menilai perbelanjaan tersebut. 

Itukan duit untuk rakyat...... 


Post a Comment

1 Comments

  1. hahahahaha.... dulunya susah dong... duitnya mau diagih agih sama itu parlimen, sama itu dung dung, sama itu mekcedis baruuu... vroom vroom...

    sikalang baru ingat... eh ada rakiyatttt

    ReplyDelete