Mana Satu Pilihan Rakyat? - Gerakan Mahathir-Hadi VS Gerakan Anwar-Zahid

Semua parti-parti serta gabungan sekutu yang menandatangani Proklamasi Melayu yang digerakkan oleh bekas Perdana Menteri Dr Mahathir Mohamad bersetuju untuk bekerjasama, termasuk semasa pilihan raya.

Perkara itu diumumkan Mahathir selepas mesyuarat meja bulat dengan pemimpin politik dan wakil-wakil parti yang menyokong pergerakan itu hari ini.

Dia memberitahu sidang akhbar bahawa mereka telah memutuskan untuk tidak bertanding sesama sendiri pada pilihan raya, dan sedang memikirkan untuk bekerjasama.

Ditanya jika bekas perdana menteri itu akan menyertai pilihan raya negeri akan datang, Mahathir secara sinis berkata tidak kerana mendakwa dirinya sudah "nyanyuk".

Menurut Mahathir Proklamasi Melayu bukanlah bertujuan menolak hak kaum lain, sebaliknya untuk membantu masalah yang dihadapi oleh bangsa mereka.












Post a Comment

2 Comments

  1. Mana mana pemimpin yang rapat dengan Tun Mahathir pasti melingkup di PRN ...

    Stay away from Toxic Tun Mahathir..

    Proklaimanasi Pantekkk

    Pulau Batu Putih selamber saja dia pi gadai kat anak Lee Kwan Yew

    Stay away from Toxic Tun Mahathir

    Jangan jaja nama Tun boleh melingkup semua nanti...

    No Boboi No PejWang

    #StayawayfromTun

    ReplyDelete
  2. Dalam internet ada banyak gambar ada sorang tu konon atas nama ugama islam telah membawa lari anak pompuan orang ke siam, pastu kawin.
    Buleh buat cerita tu mesti femes lagi sensasi kisah tu, lagi la kalau ada adegan xxxxx semasa dalam waktu melarikan diri tu macam selalu ada dalam filem2 barat dan tamil menurut peminat filem2 dari dua sumber tersebut.
    Tak salah aku mengikut banyak laman2 web si jantan tu nama dia "anwaq" dan si pompuan gatal nak berlaki sampai ikut lari tu nama dia "jijah"..

    Macam kebetulan pulak nama yang berdua tu sama macam yang jadi pm sekarang dan bini dia.

    Entah ler, aku cuma baca saja dah banyak ada kat laman2 web.
    Ada pencerahan saper2 boleh bagi tolong ler bercerita sikit pada aku dan mereka yang ingin tahu serba sedikit tentang kisah tu.
    Bukan aper, cuma curious nak tahu ajer..

    ReplyDelete