Kelantan Kelantan Kelantan - Apa Sinar Baru Dibawah MB Baru?

Peruntukan sama rata kepada semua yang bergelar ADUN. Pembangkan ada 2 sahaja dan mereka dikatakan turut menerima peruntukan yang sama dengan ADUN kerajaan. 

Dengan pentadbiran baru, kelantan dilihat lebih professional dan mengambil sikap adil sekiranya ia melibatkan perkara berkaitan pentadbiran. 

Nik Amar apa cerita... 




Post a Comment

3 Comments

  1. Kalau keluarga Zety nafi dan tak terima macamana mahkamah di Singapura dan Amerika Syarikat boleh muncul citer Wang masuk ke akaun Taufik Ayman dan anak penyamun mereka...!? Kikiki..

    Muhammad Shafee: Adakah awak tahu bahawa wang yang suami dan anak-anak awak perolehi melalui syarikat Cutting Edge adalah daripada 1MDB?

    Zeti: Saya tidak mempunyai sebarang pengetahuan mengenai akaun (syarikat) atau wang dalam akaun atau siapa pelaburnya. Saya tidak mempunyai sebarang pengetahuan.

    Muhammad Shafee: Takkan suami atau anak-anak awak tidak pernah memberitahu mengenai wang…

    Zeti: Tunjukkan saya buktinya. Tunjukkan kepada saya aliran keluar wang tersebut (ke dalam akaun syarikat Cutting Edge).

    Muhammad Shafee: Bila awak keluarkan kenyataan bahawa ahli keluarga awak tidak pernah menerima wang 1MDB, awak buat kenyataan tersebut tanpa mengetahui mengenai SD ini bukan?

    Zeti: Ini kali pertama saya melihat kandungan SD ini. Tetapi SD ini tidak pernah menyatakan mengenai menerima wang (1MDB) tetapi menyentuh mengenai pemulangan wang tersebut kepada pihak berkuasa.

    Hakim Sequerah: Tan Sri Zeti, adakah awak masih mengekalkan keterangan bahawa awak tidak mempunyai sebarang pengetahuan mengenai perkara ini.

    Zeti. Ya, Yang Arif.

    Saya ulangggg....

    Kalau keluarga Zety nafi dan tak terima macamana mahkamah di Singapura dan Amerika Syarikat boleh muncul citer Wang masuk ke akaun Taufik Ayman dan anak penyamun mereka...!?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Adakah mereka ini proksi rapat legasi kaya yang tamak tu?
      Mereka tanpa kuasa politik akan patah sayap.Hidup mewah sejak saka berkuasa di negara ini.Ikut suka mengatur dan mencatur harta dan ekonomi negara.
      Padanlah kena saman oleh beberapa ahli perniagaan.Mungkin lama dah mereka menunggu peluang ini.

      Sekarang mereka dah hilang kuasa.Mengatur strategi dengan tunduk mencium kaki parti yang pernah dikutuk dan dihinanya suatu ketika dulu.Maklumlah parti yang telah mengkayakannya anak beranak agak lemah ketika ini.
      Strategi proklamasi melayu pula digunakan.....hmmmm
      Dulu strategi pengswastaan dia mengkayakan kroni dan proksinya dan anak2nya...faktakan?!

      Hebat mereka ini.Kuasa politik utk keseinambungan kekayaan mereka.Iyelah...miskin akan dihina.Mungkin itu yang ditakutinya sehingga lupa akan mati.Hayat dah di hujung masih ligat memfitnah dan mengkucar-kacirkan perpaduan rakyat.

      Masih ingat...rakyat kena ikat perut tapi mereka?
      Jangan dengki dengan orang kaya, tak pernah dengki pun asal kaya bermaruah.Rakyat akan bangga.Ini tidak.Dahlah dengan cara melampau.

      Semoga legasi kaya dan tamak beserta konco2 serta anjing2 mereka terkubur dari menguasai sosio ekonomi negara.
      Semoga mereka kalah semua prn/pru mendatang dengan hilang deposit sepenuhnya.Aamiinn...

      Delete
  2. Simon Low Kok Meng ialah Datuk Yip Kum Fook adik ipar dan CID, kerana membawa maklumat berita kepada keluarga datuk Yip, kena berhati-hati dengan mereka, selalu mendatangkan masalah kepada orang kepong dan Taman Desa Jaya, Kepong, sekarang ramai yang tahu tentang apa yang mereka lakukan

    Semua perkara yang mereka lakukan seperti membakar Kuil Hindu (Taman Daya) dan mengeluarkan sami-sami Buddha dari Samnak Sambodhi atau kuil Buddha di Taman Desa jaya, kepong...juga MCA runtuh kerana mereka juga, mereka mendapat kuasa untuk mendapatkan wang dan untuk mereka berniaga

    Cina, India, Melayu dan lain-lain perlu berhati-hati yang tinggal di Kepong, kerana golongan ini boleh melakukan sesuatu kepada semua orang. Datuk Yip Kum Fook ialah seorang peguam (YIP KUM FOOK & ASSOCIATES) No 2A & 2B, Tingkat 2, Jalan 53, Desa Jaya Kepong, 52100 Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan... tetapi ada orang atau kawan-kawannya berkata, Datuk Yip Kum Fook bukan peguam sebenar, kerana Datuk Yip membeli sijil dari beberapa institut undang-undang di UK sahaja

    Kami berharap kini presiden Malaysia (Datuk Seri Anwar) akan menyemak Datuk Yip Kum Fook kerana banyak komen dan posting di internet, dan ramai orang mengesyaki melakukan projek haram dan kesilapan undang-undang di Malaysia

    Perkongsian dan siaran oleh Encik Chong dan keluarga, Kepong

    ReplyDelete