Nak Duit, Kena Runding.. Hmmmm.. Reformasi Mati




Sebelum menjadi perdana menteri, kononnya reformasi pentadbiran akan dibuat secara menyeluruh. Segala peruntukan akan diberikan kepada yang haqqq. Ahli Parlimen perlu mendapat peruntukan sewajarnya. Tidak kira kerajaan atau pembangkang. Dan, itu semua ayat dongeng dahulu kala. 

Tidak cukup dengan itu, segala kes rasuah tidak akan kompromi dan akan diheret ke muka pengadilan untuk membela diri. Tetapi lain pula yang berlaku. Berpuluh tahun kita dijanjikan reformasi pentadbiran malaysia baru. Tetapi yang dihidangkan, tiada bezanya dengan pentadbiran yang lama. 

Hmmmm...  
'Kalau tak runding, sampai bila pun saya tak luluskan' - Anwar

Post a Comment

3 Comments

  1. Di Negeri2 Tanah Melayu dah lama babi sondol siam halau orang Melayu dari kampung2 Melayu samada kunun untuk pembangunan dan resort pelancunga, begitu juga dengan kampun2 Melayu di Negeri2 Melayu dibawah nama kerajaan malaya dan malaysia ..
    terutama terhadap kampung2 pesisir dannmuara sungai yg dihalau atas nama pembangunan dan resort pelancungan... dan birokrat2 yg berkuasa dengan berwenang menghalau penduduk dan menyerahkan tanah pusaka turun temurun mereka pada towkei2 yg entah dari mana dan entah apa suapan yg diterima oleh birokrat yg terlibat.

    mereka nih datang dgn muka manis bawa duit serial ringgit dua menggula2kan penduduk yg tak faham keadaan dan lakukan semua tu samada secara gula2an dan paksaan.

    ianya telah berkaku sekian lama dan masih sedang berlaku .

    Reply

    Di akhir zaman nanti akan keluar binatang aneh dari dalam tanah/bumi bagi nasihat/fatwa pada manusia,
    sebelum zaman tu sampai akan ada kafir, munafik & juhal yang bagi fatwa bab hal ehwal islam dan akan dijunjung oleh golongan munafik, kafir & dayus.

    itu adalah fakta,
    maka ya Allah padaMu kami berdoa semuga Engkau selamatkanlah golongan yang beriman dan tanahair umat islam dari fitnah golongan tersebut dan Engkau datangkan bala kehancuran pada golongan yang sesat lagi menyesatkan tersebut
    Amien ya Rabbil 'Alamin.

    Copy & Paste..
    .

    ReplyDelete
    Replies
    1. Di negeri2 melayu majoriti isley selepas pru/prn berlumba2 panglima mereka menggadai tanah negeri kpd syarikat bukan melayu.
      Hakikat sebelumnya merekalah yg hebat mengata melayu terancam, teraniaya, merempat di tanah sendiri.
      Semuanya hanya menarik jumlah undi demi kuasa utk para panglima munafik.
      Yang penting para walaun masih sanggup laung takbir!

      Delete
  2. selangor dan pulopinang adalah negeri yg paling banyak gadaikan tanah melayu pada alien, jugak johor, perak dan pahang.

    ReplyDelete