Silla - Tulisan Anak Palestin Sebelum Mati Kerana Serangan Udara Israhell


Satu kertas mengandungi senarai perancangan seorang kanak kanak Gaza selepas perang ini berakhir

Namun kanak kanak berusia 12 tahun bernama Silla itu gugur bersama ibunya dan abangnya dalam serangan udara Israel di Kem Menghazi semalam

Terjemahan kertas itu

Perancangan saya selepas perang

1) Saya nak dapatkan makanan yang dihantar(Food Delivery) selama 30 hari

2) Saya nak tonton rancangan TV, tidur lewat dan makan apa sahaja yang saya mahu

3) Saya nak keluar ke mana sahaja saya mahu

4) Saya akan berbual dengan ayah sekurang-kurangnya sejam setiap hari

5) Saya akan beli pakaian cantik

6) Saya akan terbang ke Sepanyol dan jumpa ayah

7) Saya akan yakinkan ayah untuk melancong melawat Pakcik Mustafa dan Pakcik Mohammed

8) Saya boleh tinggalkan Gaza dan melihat Switzerland jika Allah izinkan

InsyaAllah. Jika Allah izinkan. Semua perancangan saya akan berjaya

Sehari sebelum dia meninggal dunia. Dia menulis di dalam buku notanya dan dia tidak makan sarapan. 

Dia menulis mengenai dia sedang bermain dengan adik beradiknya dan sepupunya iaitu Waed, Jenan, Hala, Leen dan Husam 

Kesemua senarai nama yang dia tulis meninggal dunia dalam serangan udara selepas itu

Post a Comment

2 Comments

  1. Bangunan kedutaan USA tu dah kosong situ urusan biase biase saja nak renew visa dll

    Pejabat kedutaan USA banyak pindah ke dalam Bangunan Tan n Tan

    Kumpul kat Bangunan kosong kah kah kah... Baik kau orang kumpul kat depan Bangunan kedutaan USA Ada tulis Avenue

    Situ Ada mesin Judi jack pot... hado jugak paedah nyo... Kah kah kah

    Mesin Judi jack pot bersepah sepah kat KL tu.. 100% pengunjung dan penganjing orang Melayu berjudi

    Bodo bodo

    Kah kah kah...

    ReplyDelete
  2. Ajommm kepung sambil gentel telo dan gentel taik palat memasing

    Kah kah kah

    Nak qunut tak bole, Nak kibar bendera tak boleh, Nak jerit kapir tak boleh dah, Nak jerit Isreal hanjing tak boleh

    Haaah tepok sambil gentel telo memasing dan bela taik palat sekor sorang

    Pergi kepong Avenue tu ado jugak paedah nya


    Kah kah kah

    ReplyDelete