Sup Herba Babi ...... Majoriti mereka suka Babi....



Pendakwah terkenal Dr. Mohd. Ridhuan Tee Abdullah menegaskan, bagi orang Cina makanan bak kut teh memang merujuk kepada sup herba babi.

Beliau yang merupakan mualaf berketurunan Cina berkata, sangat jarang masyarakat Tiong Hua merujuk bak kut teh sebagai sup daging lain.

“Tanyalah orang Cina bila sebut bak kut teh, adakah ia boleh bertukar jadi sup herba ayam, sup herba kambing atau apa-apa sup selain babi sudah sinonim, sebut sahaja bak kut teh, ia adalah sup herba babi.

“Walaupun perkataan ‘bak’ itu tidak merujuk kepada babi. Bak itu adalah daging sudah sinonim dengan babi.

“Jarang sangat orang Cina buat sup herba tanpa babi. Apatah lagi nak letak lembu atau kambing dalam sup tersebut kerana kebanyakan Cina tidak suka makan lembu, ada yang langsung tidak makan lembu. Majoriti mereka suka babi,” 

Justeru katanya, ‘menteri’ terbabit tidak perlu berdolak-dalih untuk membuktikan yang dirinya betul dalam mengistilahkan semula bak kut teh sebagai sup herba daging bukan babi.

Sementara itu, Mohd. Ridhuan mendakwa, cadangan menjadi sup babi sebagai makanan warisan mencabar sensitiviti kaum majoriti di negara ini.
“Hakikatnya, cadangan menjadi sup babi ini sebagai makanan warisan memang sangat mencabar sensitiviti majoriti Melayu.

“Ultra kiasu ini langsung secara sengaja tidak mahu faham akan sejarah negara ini, yang bersendikan Melayu bumiputera dan Islam,”

Post a Comment

6 Comments

  1. apa yg kecoh ni? makanan lain takde masuk list ke? org Cina bukan warga Malaysia ke?

    ReplyDelete
  2. Beras Madani VS Beras Kartel VS Beras Kedah VS Beras Ganu VS Beras Negeri Negeri lain

    Sampai sekarang harga beras Madani tak umum lagi...!! Menteri Mat Sabun asyik main Sabun sampai sekarang harga beras Madani tak umum jugak..!!

    Hasrat Kedah untuk mengeluarkan beras yang lebih murah berbanding harga pasaran, terdapat usaha dibuat supaya tiada pihak yang menjual beras kepada Kedah.

    Katanya "Sebelum ini negara mengalami kecelaruan dalam industri beras tempatan. Disebabkan itu, Kedah selaku negeri pengeluar beras (mahu hasilkan beras sendiri) tetapi tak dibenarkan kawal pengeluaran dan pemasaran hasil padi.

    GEBANG PAPANGANG PEKIK TERLOLONG
    MENTERI MAT SABUN ASIK MAIN SABUN
    BERBUKU SABUN DAH ABIS MENYABUN
    BERAS MADANI DAH OK KA BELUM..?

    "Apabila kita uar-uarkan mahu keluarkan Beras Kedah, ada maklum balas diterima) supaya tidak ada pihak jual beras kepada Kedah,"

    Menteri Mat Sabun main Sabun...argghhh.. arghh.. asikkkk..!!

    Kah kah kah kah...!!

    ReplyDelete
  3. PART 1 : MEMBURU SAMBIL PHA CHU CHENG

    Bangga sangatkah Puppet King kayangan yg sekadar memiliki saham majority saham ke 2 terbanyak..!? Kikiki..

    Punyalah bangga ke main lagi pemegang saham ke 2 ajer melalui proksi dalam Stabak... Hapa punya Melayu mentaliti ni wooii...!! Bodo Bodo kah kah kah...!!

    Mentality orang kayangan Melayu berniaga No 2 banyak saham itu kira jadi lah labuuu... Kira ok lah tuuhh labuuu...!! Bodo Bodo Kah kah kah...!!

    Ni haah fakta link bawah layan dolu baru pahammmm okeyyyy..!!

    https://vt.tiktok.com/ZSFDoCmKf/

    No wonder Melayu suma bijik telo atok mak apak depa depa kasi jual. Mentality Melayu kayangan berniaga tak nak jadi saham majority kira dah okey lah tuuu...Jenis otak bangang bodooo..Kah kah kah kah

    Ini kah mentality orang kayangan Melayu berniaga Jadi pemegang No 2 saham terbanyak pun ok lah labuuu...!?

    Taikun Mata sepet jugak yang tepok tangan ketawa terbahak lihat ini lah contoh betapa bodohnya Melayu Kayangan berniaga sambil kena bodoh bangangkan ...

    https://vt.tiktok.com/ZSFDQxVe3/

    Dapat hadiah Merz lepas ToneMerah dapat projek 300 jota... Bole baca dah game bodoh bangang mcm ni i... Ini kira rasuah kakitangan awam jugak ka..!?

    Contoh legacy pemyambung barua DAP@ LeeKwanYew kat bawah ni

    https://vt.tiktok.com/ZSFD4A3pQ/

    alahaiiiii...!!! Mampos Melayu mcm ni, tokey Mata sepet DAP@LeeKwanYew jugak huntung...!!!

    Nak bagi rakyat terkinja kinja geli geli kunun nak memburu, rupa rupanya Pha Chu Cheng yg lebih aarrggggg..aaarrghh..!!!

    Kah kah kah

    #baruakayangan

    ReplyDelete
  4. We are members of the Buddhist Temple in Taman Desa Jaya, Kepong, Kuala Lumpur and we have been issued membership by the president (DATUK YIP KUM FOOK), we are very sad because we are the foundation of this Temple

    Now we can know who is always messing with people, and he always cheats money and women, he even uses Buddhism to find money.

    Also, need to be careful with his brother-in-law (Simon Low Kok Meng) because he is a spy (CID) for DATUK YIP KUM FOOK and we will write some letters to AGONG SULTAN IBRAHIM IBN ALMARHUM SULTAN ISKANDAR as soon as possible.

    From Jesmond Yap, Kepong Baru…Kuala Lumpur

    ReplyDelete
  5. MEMBURU SAMBIL PHA CHU CHENG PART 2:

    Puppet King and Master of King Puppet X...

    Salute to Indonesia Army... Bantuan Indonesia sudah sampai dan kepal terapung hospital Indonesia pun sudah tiba di sempadan Palestine Lubnon.

    Link bawah bab Taylor Swift menyanyi Singapore bole kacau jiran tetangga ini kan pulak bab yang lebih serious lagi spt bab ekonomi..!! Lu fikir la sendiri...!!

    https://vt.tiktok.com/ZSFUV8LP2/

    Tentera Malaysia lansung tak membantu Gaza Palestine..!! Kapal terapung Flotilla Malaysia Jadi Berak terapung oleh Kerajaan Bapok Tua Papanon

    Apa muslihat NST Singapura lapor "No Puppet King"

    https://vt.tiktok.com/ZSNwt7HBp/

    Lebih malang bila King Puppet pula layan News Straits Times Singapura (NST) untuk di wawancara visi dan misi bila Jadi pemimpin utama nanti.

    https://vt.tiktok.com/ZSNgaoyoS/

    Tentera Indonesia buat pangkalan di Lubnon untuk membantu kemanusiaan Gaza dan Palestine....

    Tahniah dan bangga pada kerajaan Indonesia dan amat memalukan kerajaan Malaysia Lansung tidak membantu Gaza dan Palestine di bawah kerajaan Papanon....

    Terpekik terlolong pasal Palestine hingga bergegar bumbung stadium tapi Anak papa ekor bergelumang dengan taik Yahudi.. puiii..!!

    Lebih malang bila pemimpin utama pula layan News Straits Times Singapura (NST) untuk di wawancara visi dan misi bila Jadi pemimpin utama nanti.

    Kalau dah tak hendak menyumbang helok sekurang kurangnya jaga lah sikit sensitivity dan perasaan pada Rakyat Palestine dan Gaza yang hari hari dibunuh dengan kejam dan di bom dengan bom phosphorus...!!

    Link bawah ni hado di sebut Singapura... Lu fikir la sindri

    https://vt.tiktok.com/ZSNbvpsmD/

    NST itu lidah utama Pengarang Kerajaan PAP Singapura Little Isreal Asia Tenggara yang 100% menyokong genosid kanak kanak dan rakyat Palestine Gaza. Singapura itu dikenali Little Isreal Zionis Asia Tenggara dibawah kerajaan PAP@DAP di Malaysia. Lansung tak Ada sensitivity pada Rakyat Palestine. Beware Malaysia with puppet King and Puppet master X...??

    Awasi fahaman liberalisme

    https://vt.tiktok.com/ZSNgGsnCL/

    Sepatutnya kerajaan Malaysia dah lama lupakan dan putuskan hubungan diplomatic dengan Singapura...!!

    Link bawah ini bagaimana Indonesia mengajar Singapura

    https://vt.tiktok.com/ZSNgAxUtQ/

    Kerajaan Malaysia saja yg Masih bodoh piang bila berhadapan Singapura..!!

    Lansung tak ada rasa malu saudara Islam di Gaza Palestine bila sanggup diwawancara Oleh NST Singapore yang terang Kerajaan Singapura terang sokong pembunuhan genosid anak anak kecil yg tidak berdosa di Palestine...!!

    Dahulu penjajah British selalu menyogok raja2 dengan memberikan hadiah2 mewah dan sebagainya? Betul ke? Hapraknya perangai Melayu Kayangan ini..!! Kalau betul harap ianya tidak berulang...

    Dolu British rasuah Temenggung Bendahara dan Raja Melayu sekarang Mata Sepet rasuah pemegang ke dua terbanyak bukan saham majority pun pada golongan kayangan Melayu ini kah..kah..kah.

    Mentality Melayu kayangan bodoh berniaga duduk ditahta Istana sambil taikun Mata sepet ketawa gepuk tangan bersama kaum mata sepet melihat Melayu Kayangan kena bodoh bangang ikut telunjuk taikun mata sepet itu..!!

    Ura ura Nak jual tanah di Singapura pulak dahhh.. Dari dolu dah pesan jangan lantik PM Dari Utara.. Nak fakta ka..?

    ..dah lah kerajaan tak membantu lagi nak menyusahkan rakyat jelata ..

    Banganggg...!!

    #kingpuppetiskingpuppetmasterX

    ReplyDelete
  6. Sangat bacul Melayu..Mana pemimpin Melayu.!?

    Tidak ada sekor pun pemimpin pembangkang atau kerajaan dan Ahli PAS Maupin UMNo ahli Parlimen Melayu mempertahankan Datuk Dr Teo Kok Seong daripada ‘serangan’ Ahli Parlimen Seputeh, Teresa Kok di Dewan Rakyat.

    https://bebasnews.my/2024/03/09/perkasa-pertahan-pandangan-prof-kok-seong-fakta-dan-berasas/

    Selepas beberapa hari masih tidak ada seorang pun pemimpin termasuk daripada Perikatan Nasional (PN) membela Kok Seong selepas didakwa oleh Teresa sebagai rasis dan mahu Felo Majlis Profesor Negara itu disiasat berkaitan satu video di TikTok.

    Tidak ada seorang pun ahli Parlimen PN , UMNO terutamanya tampil mempertahankan atau membela Teo sedangkan kita semua tahu itulah kebenarannya.

    Adakah kamu Melayu ahli Parlimen PN UMNO blok pembangkang dan merajaan sudah bacul, semua takut kepada kehilangan undi?

    https://vt.tiktok.com/ZSFfry3jw/

    “Sampai hati kamu semua membiarkan seorang profesor Cina bercakap soal pendidikan Cina, terkontang-kanting seorang diri sedangkan sejarahwan Cina seperti mendiang Prof Tan Sri Dr Khoo Kay Kim dan saya sendiri telah bercakap lama tentang persoalan dan isu besar negara ini,” tegasnya dalam kenyataan.

    Bila Melayu Jadi bacul ditanahair sendiri. Jangan harap PKR dan Melayu Kayangan mereka bersekongkol sambil melingkup tanah air ini..!!

    ReplyDelete