Zahid Hamidi - Sokong DAP Kerana Budi... Hahahaha



Sokongan Barisan Nasional (BN) terhadap DAP pada Pilihan Raya Kecil (PRK), Kuala Kubu Bharu bagi membalas jasa parti itu yang membantu UMNO dan BN dalam tiga PRK sebelum ini.

Pengerusi BN, Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi berkata, DAP adalah parti dalam Kerajaan Perpaduan yang perlu sama dibantu oleh parti-parti komponen dan ia menjadi  prinsip BN.

“Terdapat beberapa PRK di peringkat negeri mahupun Parlimen yang turut didukung oleh kepimpinan DAP, Parti Amanah Negara (Amanah) dan Parti Keadilan Rakyat (PKR).

“Maka ketika ini mereka dibantu dengan dukungan  UMNO khususnya BN…kita merasakan perlu membalas jasa yang telah mereka curahkan ketika PRK di Tioman, Pelangai dan Kemaman, maka ini adalah komitmen yang dibuat oleh UMNO dan BN,” katanya.

Beliau berkata demikian kepada pemberita ketika ditemui di Pusat Penamaan Calon di Dewan Komuniti Kompleks Sukan Kuala Kubu Bharu di sini, hari ini.

Mengulas lanjut, Ahmad Zahid berkata, prinsip BN adalah wakil yang akan dipilih oleh pengundi-pengundi di Kuala Kubu Bharu mesti datang daripada parti kerajaan.

Katanya, biar apapun parti yang mewakili Kerajaan Perpaduan, apa yang dipilih oleh rakyat mestilah dalam Kerajaan Perpaduan juga.

“Kita mendokong kerajaan negeri dan Kerajaan Persekutuan, maka kita mahu wakil atau ADUN itu dipilih daripada parti kerajaan,” ujarnya.

Sementara itu, ditanya mengenai keyakinan beliau terhadap DAP untuk memenangi kerusi tersebut Ahmad Zahid yang juga Presiden UMNO berkata, ia hampir pasti.

“Ini (DAP) hampir pasti untuk memenangi kerusi itu. Saya tahu DAP adalah sebuah parti yang sangat komited dalam Kerajaan Perpaduan dan tiba masanya untuk kami balas budi mereka,” tambahnya. 

– MalaysiaGazette

Post a Comment

0 Comments