Gentle.. Letak Jawatan, kata Ti Lian Ker kepada Hannah Yeoh



Bekas Naib Presiden MCA, Ti Lian Ker mendesak Hannah Yeoh meletakkan jawatan sebagai Menteri Belia dan Sukan berhubung isu Projek Rintis Demand Responsive Transit (DRT).

Menurutnya, isu projek tersebut menimbulkan isu kecekapan, akauntabiliti dan ketelusan (CAT) yang diperjuangkan DAP selama ini.

"Kerajaan (bukan kementerian Menteri) juga telah memberi Asia Mobility, syarikat kepunyaan suami Hannah Yeoh tanpa tender terbuka yang menimbulkan isu kecekapan, akauntabiliti dan ketelusan atau CAT yang dilaung-laungkan oleh DAP selama ini terhadap kerajaan BN.

"Maka atas prinsip yang sama dan secara moral, Hannah perlu juga meletakkan jawatan supaya negara kita mempunyai landasan dan ketegasan untuk menangani penyalah gunaan kuasa dan pengaruh yang berleluasa. Bila lagi Hannah?," soalnya menerusi hantaran di Facebook pada Isnin.

Lian Ker turut membandingkan kes melibatkan syarikat milik suami Tan Sri Shahrizat Abdul Jalil dengan isu pemberian Projek Rintis DRT kepada Asia Mobility Technologies Sdn Bhd yang diterajui suami Hannah.

"Apa beza kes syarikat suami Shahrizat dan syarikat suami Hannah Yeoh yang mendapat layanan istimewa kerajaan dengan wang ringgit rakyat?

"Dalam kes NFC (National Feedlot Corporation Sdn Bhd) kepunyaan suami Shahrizat, Menteri Wanita pada masa syarikat itu mendapat pinjaman RM250 juta daripada kerajaan (bukan kementerian Menteri) tetapi projek gagal.

"Mahkamah memutuskan pada tahun 2023 (di bawah kerajaan PH dan UMNO) bahawa NFC tidak salah tetapi Shahrizat sudah pun dihukum oleh puak Hannah Yeoh apabila dipaksa meletak jawatan sebagai Menteri atas tekanan dan tohmahan politik. Wang ini adalah pinjaman yang perlu dibayar balik," katanya.

Sebelum ini Sinar Harian melaporkan pihak SPRM menerima beberapa aduan baharu berkaitan isu kontrak yang diterima oleh suami Hannah daripada kerajaan Selangor.

Hannah bagaimanapun mengalu-alukan siasatan dan mahu kebenaran serta bukti yang sahih daripada siasatan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) terhadap terhadap projek DRT.

Beliau juga memberi jaminan tidak akan mengganggu proses siasatan melibatkan suaminya, Ramachandran Muniandy, sebagai pengasas bersama Asia Mobility Technologies Sdn Bhd (Asia Mobiliti).

Post a Comment

5 Comments

  1. WOIT
    INI DASAR DILUAR TABII
    KAH KAH KAH

    KAPAL ISRAEL
    DI LARANG MASUK..AMIN
    TAPI 39 LAPANGAN TERBANG DI JUAL PADA ZIONIS

    AMIN

    INI BETUL DI LUAR TABII

    KHALAS

    ReplyDelete
  2. Bahana sumpah laknat bossku.. Kenapa tetiba terpekik terlolong sekor barua DAP@ LeeKwanYew masa ini... Kau dah kenapa barua..!?

    Apa yang terbaik untuk Mahathir lakukan ada lah melafaz sumpah seperti Datuk Seri Najib dengan menyebut jika beliau tipu mohon Allah melaknati dan keluarga nya, tetapi jika benar maka sesiapa yang memfitnah akan menerima laknat Allah.

    Sudah pasti rakyat membuka mata berkenaan Zeti Aziz yang suami Taufik Ayman dan anak penyamun mereka memiliki wang 1MDB sebanyak RM700 juta tetapi tidak didakwa dakwa lagi.

    Sayang keturunan bijak pandai Professor Diraja hanya mampu melahirkan dan mewarisi keturunan penyamun negara..!!

    Tambah lagi mahkamah Amerika sudah sahkan bahawa Gabenor Bank Negara kesayangan Mahathir telah disahkan menerima rasuah tetapi Kerajaan Malaysia tidak bertindak lagi.

    Ketika DSNR melafaz sumpah laknat ramai yang jahil mencemuh seolah olah menyatakan Najib boleh menipu dengan mengguna nama Allah.

    Namun satu persatu ditunjuk oleh Allah dengan tumbangnnya Kerajaan 22 bulan.

    Kemudian satu persatu watak terkena bahana sumpah laknat Bossku..!!

    Dari Syed Sadiq, Lateefa Koya, Muhyiddin Yassin dan menantu dan lain lain lagi dengan sasaran berakhir terkena Mahathir , Tun Daim.

    Maka, usah buang masa dan wang rakyat mencari wang Mahathir diluar negara, ean Mahathir tidak perlu tunjuk keberanian sesama kalangan manusia.

    Lafaz sahaja sumpah “Wallahi Wabillahi Watallahi saya Mahathif tidak mencuri wang negara

    Ketika perbicaraan Roger Ng, Timothy Leissner telah memberitahu Zeti Aziz telah disogok untuk melukuskan Bon dalam apa yang digelar “overnight approval”,

    Namun Kerajaan Malaysia masih tidak mendakwa suami dan Zeti Aziz lagi. Jho Low lesap kaya raya sambil ketawa terbahak bahak melihat betapa bodoh bangang nya pemimpin Melayu digunakan semahu mahunya.. Di kalanhag kaum Type C , DAP@LeeKwanYew akan menganggap Jho Low adalah panglima mereka.

    Cuma barua barua Melayu DAP@LeeKwanYew dibawah DAP@LeeKwanaYew terkinja ninja tak sedar diri dibodoh bangangkan semahu mahunya oleh kaum Type C ini...!! Yang lagi parah tiada sekor cipan dari penguasa seperti PDRM, SPRM berani tangkap Jho Low...

    Paling malang ada sekor dari keturunan buntal yang mengaku sangat pandai memburu. Mengakui sangat pandai memburu di daratan dilaut dalam katanya.

    Bila disiasat ingatkan ikan buntal ini bebas memburu dilautan dalam rupa rupanya ikan buntal perhiasan ini hidup dalam sebuah akarium dalam rumah taikun judi Type C... No wonder anak taikun tanam berkilo ganja gagal ditangkap dan diburu hingga kini....kikikiki..!!


    Kah kah kah


    KHALAS

    ReplyDelete
  3. Sekadar sempati penduduk Kg Makmur Sri Gombak tu... maka wahai Kampung Kampung berdekatan di situ spt Kg Kerdas, Kg Sg Merali, Kg Chubadak Kg Puah dan Kg Sentul Bahagia tepi sungai tu lu olang jaga jaga lah sekadar mengingati... Jangan kata abam tak payung

    Banyak krjadian minggu lepas Fahmi cakap lain, MB Selangor cakap lain, Exco Selangor cakap lain, SPRM paling laju cakap lain, Menteri Antony Loke yang lulus cakap lain dan Papangang cakap lain dalam masa 3 hari sahaja pasal Kontrak jota jota Laki Hanna Yeoh.

    https://vt.tiktok.com/ZSYrQ4NRG/

    Yang depa betui betui sepakat cuma satu saja depa dah lupakan nak cakap pasal arwah Teo Beng Hock... Kah kah kah....!!

    Keluarga Teo Beng Hock dan walaun DAP yg guling guling atas jalan raya dolu dolu tu dah kena scam dengan tokong DAP....

    Nasib badan bila seronok jadi barua DAP@LeeKwanYew... Nangis tak beelagu keluarga Teo Beng Hock skg nih...

    Padan Muko Teo Beng Hock family....!!

    Kah kah kah

    ReplyDelete
  4. Anonymous said...
    Ketua Belia MCA Gombak YIP JIUN HANN,
    Berkenaan bapa U (YIP KUM FOOK, MCA GOMBAK) bertiga, Empat Isteri dan kaya, itu hal U sendiri,
    Mengapa U cuba Menbangkitkan Nama NABI MUHAMMAD S.A.W. bagi menburukkan nama kebaikannya. U cuba ingat memalukan Muslim?
    Yip Jiun Hann, U bukan Muslim kami harap jangan menyetul hal Agama Muslim dan kebaikan NABI MUHAMMAD S.A.W.
    Kalau tidak kami akan ajar U seperti perkara yang terjadi di U.S.A

    Kami Yang Benar,
    RAKYAT GOMBAK
    **************************************************
    Tuan Yip, kamu tidak menyentuh agamaku (Islam) kerana kamu menghantar mesej tentang Islamku dengan teruk dan menghina NABI MUHAMMAD S.A.W. di internet, jika anda berbuat demikian sekali lagi, saya serius akan melakukan sesuatu kepada anda
    oleh Zulkifli Mohamad

    ReplyDelete
  5. Anonymous said...
    DATUK YIP KUM FOOK sangat jahat kerana menggunakan polis dan gangster untuk menghalau sami Buddha keluar dari kuil, memaksa semua sami Buddha keluar dari kuil secepat mungkin, dll.

    Kemudian Sami Buddha perlu keluar dari Kuil kerana mereka atau pasukan DATUK YIP KUM FOOK kuat dan garang, beberapa sami perlu ke hotel untuk berehat, dan beberapa penganut membawa sami ke rumah mereka di Kepong Baru

    Kalau ada yang tak percayakan kami, sila hubungi Ah Wah, Selayang...Bob Tan, Ah Chuah, dll.... adalah saksi kejadian pada hari tersebut.

    Segala-galanya tidak akan dilupakan oleh penganut Buddha di Taman Desa Jaya, Kepong, dan kami akan menghantar maklumat ini kepada dunia Buddha(Buddhist) dan Dunia Buddha Sangha dan juga berkongsi di internet

    Oleh Yap, Taman Desa Jaya, Kepong

    ReplyDelete