Hey Mr Speaker! Posmen lebih bermaruah dari KAMU! - Zaid Ibrahim




Hai Encik Posmen

Speaker Dewan Rakyat bertegas bahawa beliau bukan seorang posmen dan sebarang notis kekosongan yang diberikan kepadanya oleh parti politik tertakluk kepada kelulusannya.

Seorang posmen lebih mulia daripada anda, Tuan Speaker. Seorang posmen tidak pernah membuka surat dan membaca isinya. Dia tahu tugasnya: menghantar surat.

Anda, sebaliknya, tidak tahu tugas anda. Tugas anda adalah untuk memaklumkan Suruhanjaya Pilihan Raya. Itu tugas anda, bukan untuk mendapatkan sokongan maksimum untuk PMX.

Apabila parti politik menentukan bahawa kekosongan wujud, anda mesti memaklumkan kepada Suruhanjaya Pilihan Raya. 

Bagaimana lagi undang-undang anti-lompat boleh diterapkan?

Kami tahu anda sedang memulakan taktik melengah-lengahkan. Taktik itu adalah untuk memaklumkan mahkamah agar mentafsir peruntukan yang berkaitan. Keseluruhan proses itu akan mengambil masa sehingga pilihan raya akan datang. Begitulah cara pemimpin yang tidak terhormat melanjutkan hayat politik mereka.

Speaker Dewan perlu mempunyai kualiti tertentu, salah satunya ialah bersikap berkecuali. Tidak mungkin dapat melaksanakan tugas dengan betul jika Speaker berat sebelah dan mengutamakan kepentingan parti/kerajaan beliau.

Bagaimana pula dengan parti Rule of Law, DAP? Adakah mereka mempunyai sesuatu untuk diperkatakan? 

Tidak sekarang. Sejak 2022, mereka telah berkumpul bersama PKR, Umno, Amanah, dan lain-lain. Keutamaan mereka berbeza. Mereka lebih suka menjual nombor plat atau makan bersama Blackrock, saya rasa.



Post a Comment

1 Comments

  1. Wahai Anak Anak katak papa seklian....!!

    Saya ulangggg..!!

    Kajian medapati ahli UMNo akan U turn 360° bila risalah, poster, bunting dan fliers perbandingan pentadbiran Bossku VS Papangang diedar pada pengundi akar umbi UMNo dan pengundi atas pagar di Sg Bakap...!!!

    Pada katak katak politik PRK Ngiri nanti bole lah tolong dan kempen untuk parti lawan sebab katak politik sebab semua dah boleh jadi katak... Cuma tahan sikit muka kena tebal...!!

    https://vt.tiktok.com/ZSYgVCK2q/

    Jangan lupa edar risalah bebaskan Bossku tangkap Jho Low, Zety Dan Taufik Ayman di DUN Nengiri sebagai solidariti untuk Bossku..

    Aura Bossku di PRK Sg Bakap sangat hebat sekali.. Hanya gantung bunting, poster dan fliers Bossku kemenangan bergaya pembangkang dengan pertambahan mejority 3000% pengundi.

    "Asal kencing pasti Anwar Ibrahim. Asal Anwar Ibrahim pasti hancing"

    ReplyDelete