BAN SultanoBolo ~ Keberanian Sultan Brunei Melangkaui Batasan Sultano Bomlo Malaysia

Jika ketua agama memainkan peranan penting dalam menjaga keislaman di jaga. Rasanya isu kalimah allah tidak akan dijadikan isu politik. Kalimah allah tidak akan dijadikan isu sehingga konvoi sambil wanita pakai legging. Dan Tidak cukup lagi, perkara tu terus dicanang oleh media massa sehingga menimbulkan ejekan kepada para ulama. Di mana kuasa ketua agama sebenar.

Jika brunei berada dalam malaysia, adakah brunei akan semaju sekarang, ataupun menjadi adik beradik sabah sarawak. Jangan tanya aku, jangan persalahkan aku. Sebagai negara berdemokrasi, aku ada hak untuk bertanya demi masa depan negara. Cuma ada satu sultan di malaysia yang memartabatkan allahuakhbar dimulakan terlebih dahulu, iaitu sultan kelantan. Harap-harap banyak perubahan berlaku apabila  Sultan Muhammad V itu menjadi Agung.

Mari nonton rancangan versi islamic malaysia.
Info Asal : OrangNi

Post a Comment

14 Comments

  1. RESPECT sultan brunei. nasib baik brunei tak termasuk dlm malaysia. kalau tak, mesti tak dapat royalti.

    ReplyDelete
  2. kat malaysia sultan sibuk berebut dgn rakyat. itu realiti. yg byk pompang, ulama malaysia masing2 menyalahkan masing2.

    ReplyDelete
    Replies
    1. setuju..aku nk tgk samada FAM nk amik tindakan ker tak pada TMJ.

      Delete
    2. Malaysia kn ngara berparlimen kuku besi..raja di sanjung,rakyat di jadikan susu cap junjung

      Delete
  3. Nice blog. Anon pn xder yg mencarut bagai.

    ReplyDelete
  4. Sultan yg berjiwa mcm ni lah yg patut jadi kebanggan kita.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kt malaysia ada sorang. Sultan kelantan

      Delete
  5. inilah antara kesilapan yg berlaku....hang jebat pernah cakap.. "Raja adil raja disembah, raja zalim raja disanggah... bila sultan kt malaysia ni bkuasa.. gagal dlm menjalankn pemerintahan amar makruf nafi mungkar..salah guna kuasa...hingga kuasa raja2 semakin kurang zaman tun mahathir.. ada pro dan kontranya... tpi jalan yg selamat bgi mereka yakin akan syariat islam..
    -sky-

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul, raja yg disembah adalah raja yang adil. Dan bukannya raja yang zalim. Tapi kebanyakan raja suka menyalah guna kuasa. Kejatuhan moral umat islam di malaysia. Apa yang ketua agama lakukan. Sibuk duk suruh guard jaga mereka dan mendoakan katib khutbah doakan keselamatan mereka. Bila ada permasalahan agama, mereka serahkan bulat-bulat pada menteri untuk berdebat politik.

      Delete
    2. hehehee...actualy..masalh agama bkn diserahkn kpada menteri2 yg jahil tu utk didebatkn...tpi itulah sifat org jahil... benda yg dorg xtw dorg nk ckp..siap nk dipolitikkn lg..haha...menteri tau hukum ke? takat bende mkn halal haram tau kot..-sky-

      Delete
  6. Malaysia sepatutnya jadi negara Republik

    ReplyDelete
  7. Blog pro pmbangkang nie

    ReplyDelete
    Replies
    1. pro pembangkang ker, pro kerajaan ker. janji info yg diberi betul.takder duk putaq alam.

      Delete
  8. nice sharing..baru tau..brunei memang negara islam yg betul2 mengamalkan konsep islamik

    ReplyDelete