BAN Penjara ~ Sekitar Penjara Guantanamo Bay Yang Tidak Diketahui

Suasana dipenjara memang sukar digambarkan kalau kita sendiri belum pernah masuk penjara. Dikatakan juga, penjara ni ada pelbagai peringkat. Mengikut kesalahan yang dilakukan. Kalau kesalahan merogol, tempatnya lain. Duduk la sekali dengan kaki rogol. Tapi rogol lelaki perempuan je, rogol antara GAY dan LESBIAN takde lagi rasanya.

Penjara Guantanamo adalah penjara yang sangat popular dengan kekejaman siksaan dalam tu. Ada mengatakan siksaan bagi pesalah islam adalah sangat teruk dan tidak ada kuasa luar boleh campurtangan. Tetapi disebalik kekejaman siksaan, terdapat beberapa view yang menarik di kawasan penjara tersebut yang tidak diketahui umum.

Mereka mempunyai team bola sendiri, mempunyai padang untuk riadah, kawasan yang sangat cantik pemandangan. Mungkin untuk pesalah relak sekejap sebelum kena siksa tahap cipan.

Apa pun, berbaloikah jika kesalahan teruk hanya dikenakan tindakan penjara seumur hidup, sedangkan babi tu telah bunuh orang. Menyebabkan mangsa trauma seumur hidup. Lagi-lagi pembunuhan bayi baru lahir. Adilkah jika hanya kesalahan penjara.

Kesalahan menari tiang tak sampai seratus ringgit, kesalahan kritik bola sampai ribu-ribu. Siapa bangang buat babi laws itu.


Info Asal : BS

Post a Comment

4 Comments

  1. tahun dpn nk try masuk penjara la.

    ReplyDelete
  2. mana2 ahli politik yg kalah PRU tahun ni, aku akn hantar ke guantanamo.

    ReplyDelete
  3. pemandangan penjara yg menenangkn.

    ReplyDelete